Gå til innhold

Orbi-trek (Ellipsemaskin?) Noen som vet litt om trening her?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning

Vi har hatt en orbitrek stående her i evigheter, men har aldri kommet meg på den. Fant ut i sted at NÅ er det nok. I tillegg til å spise sunt skal jeg også begynne å trene. det jeg syns er vanskeligst med trening er tiltaket - å komme seg ut av huset på tur eller treningssenter. men nå har jeg jo treningen hjemme i stuen!

så jeg tok 30 situps og så 15 minutter på orbitrek'en. 15 minutter er tross alt ikke mye å avse. Men funker det? forbrenner det fett og bygger muskler å bruke denne 15 minutter om dagen? vil ikke begynne for hardt, fordi jeg vet at jeg da faller av med en gang...

jeg har 5-10 kilo å gå ned (5 til delmålet, 10 hvis jeg skal tilbake der jeg var før jeg ble gravid). Mesteparten sitter rundt magen.

Hvilke muskler er dette mest effektivt for? jeg kjenner det jo i beina og ryggen, men ikke så mye i magen=( trente moderat i dag, pulsen steg og jeg ble varm men var ikke sånn melkesyretrening heller=)

Fortsetter under...

15 min om dagen er nok litt for lite, jeg ville anbefalt et minimum av 30 min på maskinen. Men for så vidt: Litt er bedre enn ingenting...

Om det funker på den måten du tenker på er en annen sak. Du bygger i grunnen ikke muskler når du trener kondisjon, og det er det du i stor grad gjør på en type elipsemaskin. For å bygge muskler må du trene styrkeøvelser, og for å forbrenne fett må du trene utholdenhet/kondisjon. Med litt styrkeøvelser i tillegg til de 30 min med kondisjon, vil du få ganske raskt resultater. Kanskje ikke i form av vektnedgang alene, da muskler veier mer enn fett, men om du har mer muskler på kroppen forbrenner kroppen mer under aktivitet.

Du skal aldri være på melkesyre-nivå under treninga. Godt andpusten - slik at du kun kan si "ja", "tusen takk" eller andre korte "beskjeder", da er intensiteten god. Men husk å jobbe denne intensiteten opp i løpet av de første 10 min av økta, ikke begynn PANG på!... :o)

Gjest Rebel & frøken ledning

Takk for svar=)

Tenkte meg det var litt lite ja, men jeg syns det er greit å begynne litt rolig så jeg ikke går lei så fort=)

At det trener kondisjon og forbrenner fett er jeg veldig fornøyd med, er det som er problemet mitt=)

Muskler kan jeg jo få på andre måter, har noen sånne filmer med treningsprogram så... Syns det er greit å kunne trene hjemme da, for ellers blir det så lite tid til trening=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...