Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har en tenåring, som har fått litt kontakt med rusmiljø. H*n har ADHD og er derfor medisinert for dette. Nå må vi begynne å teste for ulovlige stoff..... Det jeg lurer på er; Hvor lenge sitter ulike stoff i kroppen, og hva viser på urinprøve? Må en ta utvidet prøve for å se etter flere typer? Og viser f eks amfetamin? Eller blir det "skjult" av Methylfenidat(Ritalin)? Og det at tenåringen nekter, bør det styrke mistanken? Eller er det bare at h*n synes det er teit, kanskje? Er det noen med erfaring om dette her inne? Uff... det er mye foreldre skal bekymre seg for.....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 hasj e vel noe av det som holder i lengst.. amfetamin er vel ute etter en 3 dager. piller varierer veldig på hvilke piller det er. det er jo selfølgelig en grunn til at han nekter og ta prøver. hver heller en teit mor og bry deg,enn en kul som lar han la hver og det vil bare gå mer til helvete. du kan gjøre alt som står i din makt frem til han er 18 år.. og tro meg det hadde jeg gjort om det var noen av mine unger. faren til mitt barn er typisk en som moren og de ikke giddet og ta tak i fra han var en liten gutt og begynte og teste ut ting. han endet på heroinen tilslutt,vi har kjempet en tøff kamp,og han går den dag i dag på subutex.. så vi vet hva vi hadde gjort om vi hadde en smule mistanke,gjort alt.! urinprøver innetider bortvelging av venner og om vi måtte flyttet,for og ¨få barna vekk fra det hadde vi gjort det.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Vil ikke tro h*n gidder å bruke amfetamin siden h*n har ADHD. Det er jo et av virke stoffene i Ritalin...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Takker for svar, alle sammen. Skal sjekke nettsiden som ble tipset om:) Nei, det er ikke amfetamin i ritalin/Concerta. Det er metyfenidat, som er amfetaminlignende, emn ikke amfetamin. Det var derfor jeg lurte. Og så er jo rusdose med amfetamin noe helt annet enn Ritalin-dose, da.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 ikke sikkert h*n har gjort noe galt en gang! =) jeg hang med sånne rus folk da jeg var yngre MEN jeg prøvde Aldri noe som helst! mamma sku tvinge meg til politistasjonen for og ta tester.. selvfølgelig nektet jeg fordi jeg visste jeg ikke hadde gjort noe! men jeg ble jo tvingt.. og det var alltid like gøy da mamma fikk svaret! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå