Gå til innhold

Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Hei dere som har født i begynnelsen av mai - hvordan er aktivitetsnivået? Jeg sliter litt med at energinivået ikke er som det pleier, og har, i etterkant av lang og hard fødsel, fått vondt i rygg og bekken, som gjør det slitsomt og litt smertefullt å gå tur med vogn, slik at jeg ikke orker å gå særlig langt. Føler meg også litt overveldet, og blir lett litt "svimmel" hvis det blir for mye støy rundt meg og den lille, og føler meg heller ikke trygg enda på å ta bebisen med meg altfor langt hjemmefra...Er det bare meg, eller er det normalt? Er ca. 3, 5 uker etter fødselen, og hadde trodd jeg skulle være piggere enn jeg kjenner meg...Blir litt frustrert av å føle meg så "svak"!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137881948-hvordan-er-formen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde en lang og veldig hard fødsel. Hadde mye vondt i rygg og bekken jeg og. Var slapp å spiste lite.. Lange vognturer ble det værtfall lite av, varte ca 2-2,5 uke etter fødselen hos meg, nå er jeg i tipp topp form, farter rundt med lillegutt og storkoser meg! Ennå jeg sitter oppe mye av natten, og får veldig lite søvn.

Så det vil sikkert forsvinne hos deg og!!

Lykke til, vet hvordan du har det, ganske slitsomt, men herlig når det "forsvinner"!

Takk for svar :) Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter litt med barselplagene. Heldigvis har de siste par dagene vært bedre, kreftene er på vei tilbake og smertene er svakere når jeg går og beveger meg. Kjenner det fortsatt, men det er ikke fullt så ømt i knær, rygg og bekken, heldigvis. Har vært ute på lange turer i finværet både i går og i dag, så humøret er blitt langt bedre + psyken sterkere, merker jeg. Håper du får sove mer om natten etterhvert - er tappende nok å ikke få sammenhengende søvn, men heldigvis får man jo litt ekstra energi nå som det er så lyst ute :)

Hei. Jeg fikk en pike mandag 12 mai, 10 dager over. Jeg sto oppreist på gulvet når jeg fødte. Torsdagen etter når jeg kom hjem fikk jeg så enormt vondt i korsryggen. Fikk anbefalt kiropraktor. Var der mandagen etter (1 uke etter fødsel ) og har vært der 5 ganger nå, og det fungerer. Jeg hadde så vondt at jeg klarte ikke å stå 1/2 time engang. Lå på sofaen med varmeflaske på mange ganger for dagen. Da jeg var hor kirop fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha på kaldt beslag. Det anbefales :-) Lykke til.

Litt over en uke siden keisersnittet 28. mai.

Jeg var fort oppe og gikk etter inngrepet. Jordmødrene sa det var lurt for å få ut luften av magen. Kjente ikke så mye til keisersnittet de første dagene, for jeg var så støl i magemuskler og livmor etter alle timene med kaotiske rier. Følte meg ganske pigg.

Må fortsatt knaske to paracet tre ganger om dagen og jeg orker ikke så lange trilleturer enda. Får vondt i operasjonssåret etter bare en kort tur til butikken. Noen som vet hvor lang tid det tar før hevelsen rundt snittet gir seg?

huff. trist å høre at dere ikke er i så god form enda...

jeg har vært i super form siden fødselen jeg... dro hjem dagen etterpå og gikk rett ut på tur og hentet snuppa i barnehagen..;)

har ikke hatt noe vondt eller noen plager heller...

så jeg må si at formen er på topp. Selv om jeg er oppe en del ganger på natten.. i forrige uke var jeg kanon sliten. ettersom det plutselig var streik i barnehagen til snuppa. så måtte ha henne hjemme og. ikke bare bare å skulle ha en liten en 2-3 uker hjemme samtidig som en hyper 2 åring..hehe.. men det gikk seg til.. ;)

Annonse

Jeg har vondt i ryggen og venstre side av magen. Er bare 7 dager siden fødsel, så jeg må vel regne med litt. Men håper det går over. Det pulserer liksom i ryggen... kan det ha sammenheng med rotet under epidural setting? Ellers er energi nivået veldig bra. Gutten min gjør ikke annet enn å sove og spise.. så vi har god nattesøvn og får tatt det som skal av klesvask og rydding. Bank i bordet!!! Håper det fortsetter:)

Er i toppform egentlig. Hadde veldig kort fødsel uten komplikasjoner. Trillet tur dagen etter vi kom hjem fra sykeshuet. Er bare litt trøtt hvis poden har vært litt våken på natta. Leverer fortsatt storebror i bhg på morgenen etter vi har spist frokost sammen, det er så kos å få den stunden med han.

Ellers kan jeg ikke klage egentlig, storkoser meg om dagen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...