Magstar Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg reiste til finland i går, tok et veldig tidlig fly og var en lang reise med buss,fly,buss,buss,buss og bil: ) Men jeg måtte le litt av meg selv da jeg satt i bussen i finland. Her reiser jeg lange turen få å få satt inn mine egg. Dette hadde jeg aldri trodd for 5 år siden, da trodde jeg at jeg hadde mann/rekkehus/stasjonsvogn og 2,4 barn. Men nå er jeg en singel kvinne som prøver å ordne meg barn på egenhånd. Jeg må si jeg er stolt over mitt valg. : )Og de guttene jeg har vært i kontakt det siste året blir ikke skremt av mitt valg, heller motsatt. Men tror jeg venter litt med å ha en mann i mitt liv, føler at dette er mitt prosjekt og ikke helt klar til å dele det med noen enda. Igår på klinikken ble jeg møtt av en en strålende glad lege som sa att mine egg var så fine. De hadde doblet seg fra 2 og 4 celler til 4 og 8 over natten, som om de aldri har vært fryst. Og slimhinnen var 12mm som også var veldig bra. Eggene ble satt inn i slimhnnen i livmor, så der bør de sitte nå fremover. (testdag 10 juni) Og helst grave seg godt inn. Første tanken etter jeg satt inn to (legen sa at hun kunne fryse ned det ene egget igjen) var hva har jeg gjort. Hjelp, tenk om det blir to? Singel jente som bor sentralt i oslo i en 1-roms.. hehe.. med to små barn. I 3 etg. Heldigvis har jeg familie nære. Chaimea: hvordan gikk det i dag?Tvi tvi.. vi har vel test dag på samme tid?
maria isabell Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 så flott:) tenk hvor gøy det blir viss det faktisk blir to:) kjempe spennende:) syntes du er tøff:) det er ikke alltid like lett å være eldst,det må være godt å ha en tvilling å støtte seg på til tider:) er eldst selv og har alltid savnet en tvilling:)
maria isabell Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 du har sikkert mye erfaring her...min kjære er noen år eldre enn meg og vi ønkser ungene tett i alder slik at de får mest mulig unge foreldre,vi ønsker oss mangen barn (har vokst opp med 3 yngre søsken og det har vert fantastisk,ønsker dette for mine barn også) vi ønsker oss veldig tvillinger (har lest mye og det er tøffe svangerskap,men tenker på at det hadde vert koselig for ungene) så lurer eg på hva reglene er for å sette inn to egg slik du har gjort og hvor mye dette øker sjangsen for tvillinger?
Magstar Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg tror de ser litt på alderen. Og det er forskjellig fra klinikk til klinikk om de setter inn ett eller to egg. Med IVF er det 30% sjanse pr egg at det fester seg. Men det er ikke det samme som 60%. Syns jeg har lest et sted at sjansen er større ved fryseforsøk, siden kroppen ikke går igjennom like mye i forkant. Og egget er ett døgn eldre. Jeg mener også at de bare sprutet inn egget i livmor ved IVF (ta meg gjerne om dette ikke stemmer!) men i går satt de eggene i slimveggen. Jeg tenker også at barna har mye støtte av hverandre om de er to. Det er helt sikkert tøfft å vokse opp uten pappa, så da er de to om det. Men hør med klinikken: )dere er jo to, da burde det være større sjanse for at dere får satt inn to egg?
maria isabell Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 vi har snakket om det en stund, hadde vert ok at nr 3 vart nr 3 og 4:) siden de uansett bør komme tett...den alderen er ikke noe gøy...selfølgelig må en være overlykkelig for de barna en er så heldig å få,men en kan jo ønske seg da:) tusen takk for svar;)
HH72 Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Oi, så spennende! Jeg er nygravid og singel og har tenkt endel på temaet tvillinger fordi det både er i familien og har også endel venner som har tvillinger. En fordel er at du slipper å ta stilling til om du skal ha flere barn(iallfall hvis du synes to er nok!)... Men jeg for min del ble litt lettet da jeg fikk vite på UL at det bare var en der.. Lykke til!
lubbeline Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 YES, høres jo kjempeflott ut, gratulerer så mye, ....satser på at du følger etter ganske kjapt, god rugetid:-)
Oh'rly Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer med prima egg og håper rugingen går bra! =)
Magstar Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har en veldig god følelse denne gang. Siden legen var så utrolig positiv. Blir lange dager å vente dette...men jeg har en uke sykemelding. Så nyter sol og sommer på hytten vår i finland, deilig å bare late seg: ) Ha en strålende lørdag i gamlelandet!!
Storkmor? Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 Så spennende dette er! Høres jo ut som alt er veldig positivt da Kos deg i Finland!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Dette høres jo kjempelovende ut Magstar. Lykke lykke til !! Kos deg på hytta i Finland, jeg skal også inn på hytta vår nå. Årets første bad kanskje? Ha en super helg
liesje Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Så spennende magstar, og fint at det var to fine egg du fikk satt inn. Nyt dagene i Finnland
maria isabell Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 du må si hvordan det går med deg:) håper minst en spire sitter:) lykke til.)
Chaiemae Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer som ruger Magstar. Jeg har ikke testdag før 16/6.
@Desea Skrevet 5. juni 2008 #15 Skrevet 5. juni 2008 Så flott Magstar. Fin utvikling på eggene og godt festegrunnlag i livmor burde holde hele veien i mål denne gangen. Vi krysser fingrene her og regner med at du starter en ny blå bølge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå