Vrimle Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Tema: Literary Analysis Jeg har tenkt å ta med om setting, plot, character, point of view og theme. Har også tenkt å "analysere" Titanic, ettersom det er en film alle har hørt om. Hva annet kan jeg ta med? Har dere noen lure tips til meg?
ninanja Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Literary analysis innebærer vel helst at du skal analysere litteratur, og ikke en film? Hold deg til en engelsk bok du har på pensumlista di, hvis ikke er jeg redd du ror deg langt unna en ståkarakter.
Vrimle Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Fikk beskjed fra faglærer om at jeg kunne velge en hvilken som helst kjent film å fortelle fra.. Vi har ikke lest noe bok i engelsk. Tror poenget mest er det at en skal fortelle hvordan ei bok eller en film er bygd opp:)
Fuglehjertet Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 http://www.goshen.edu/english/litanalysis.html http://www.rscc.cc.tn.us/owl&writingcenter/OWL/ElementsLit.html http://www.studyguide.org/fillmterms.htm De to første går på analyse av litteratur (desverre med tanke på skriftlig innlevering, men litt hjelp finner du der), den siste på analyse av film. Nå vet jeg ikke hvor lang tid du har på deg, men velger du en bok, anbefaler jeg deg å se om du klarer å låne den som engelsk lydbok på biblioteket, og lytt-lytt-lytt! (Evt les papirutgaven ved siden av) Det hjelper både på å få inn språket, og på å få inn boken "under huden". Et tips til bok som du nok finner MYE analyselitteratur på nettet er "the catcher in the rye", litt spesiell bok, men veldig morsom lesning og analyse :-) Lykke til, vil gjerne høre hvordan det går og hva du valgte :-)
Lotten Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Hei, jeg jobber som engelsklærer, har faglærer sagt at det er analysen som er viktigst spiller det ingen rolle om det er en film eller bok. det viktigste er at du bruker ord og begreper du kan. jeg synes du har satt opp noen gode punkter som du kan ta utgangspunkt i og som tips vil jeg si lær deg noen gode ord og uttrykk som du er sikker på og det vi lærere elsker er når elever kan vise til flere synspunkter og drøfte litt rundt sentrale temaer. da viser du en dypere forståelse for stoffet og at du kan mer enn det grunnleggende. videre er det faktisk viktigst i muntlig at du har en GOD MUNTLIG FREMTREDEN. dvs snakk høyt, tydelig og bruk bare ord du kan. det er ingen vits i å pugge uttrykk du er usikker på for det faller fort igjennom hvis sensor spør deg om å utdype hva du mener. LYKKE TIL! ( p.s se på ulike binde-ord som moreover, furthermore, in addition osv isteden for å bli stående på den velkjente ØØØHHH når du tar deg en tenkepause i fremføringen din.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå