Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der.

Har vært hos min fastlege idag, skal sette igen med søknad til IVF forsøk.

Er det noen som vet hvor lang ventetid det er på Rikshospitalet og Ullevål nå for tiden? (30 mai 2008)

Takknemlig for svar, det er ikke lett å komme igjennom på telefon til sykehusene.

ESHR

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er litt å vente på RIksen fortiden pga ferieavvikling. Men det kommer sikkert litt an på om dere må ha IVF/ICSI eller om dere blir tilbudt AIH først.

Riksen har i alle fall ikke egguttak i uke 29, 30 og 31 og deretter var det visst fullt fikk jeg beskjed om. Så jeg har fått ny tid til IVF i uke 37 som er i september.

Skrevet

Takk for svar. Jeg kom til slutt igjennom på telefonen til Ullevål og der var ventetiden 4-6 mndr.

Begynner å bli rimelig stresset nå, blir nemlig 38 etter nyttår... Vi har prøvd i over 1 år.

Må kanskje vurdere privat klinikk, der er sikkert ventetiden noe kortere?

Skrevet

Hei,

Vi står i kø ved Ullevål, og der er ventetiden 4-6 måneder som du har fått vite. I tillegg til dette må du regne med at de bruker en måned på å behandle søknaden, og før det skal du vente på time hos lege osv osv...

Vi har valgt behandling hos Volvat mens vi venter. Der fikk vi time til første IVF-samtale tre uker etter at jeg ringte. Samtalen var på tirsdag, og jeg begynner behandling i morgen allerede. De private klinikkene har ferie i juli, men du kan nok regne med å begynne behandling i begynnelsen av august, dersom forholdene ligger til rette for det for dere.

Lykke til :-)

Skrevet

Hvis det er 4- 5 d ventetid på Ullevål nå er det halvert siden vi gikk igang i høst. Da var ventetiden 9 md.

Hvis du har råd til det kan du jo gå privaqt, men 4- 5 md går fort. Vi var så heldige å få det til på 1. forsøk på ullevål, kanskje du er like heldig?

Lykke til.

Skrevet

Da legen min ville sende inn søknad i fjor høst ringte jeg både Ullevål og Riksen. Ullevål hadde som tidl. skrevet da 9 mnd mens Riksen ikke hadde ventetid. Det jeg imidlertid vil si er at selv om ventetiden er kort noen steder så kan ting ta tid. Jeg valgte selvfølgelig Riksen, men har først denne uken tid for uttak og innsetting av embryo og dette er første forsøk. Må en gjennom utredning av både mann og en selv så må en også belage seg på mange månder med venting og uvisshet.

Uansett, lykke til og vær tolmodig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...