Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva tror dere ang trening i rugeperioden?

Jeg vet at man skal leve så normalt som mulig, og det innkluderer sikkert trening også....men er litt usikker på hva man kan gjøre og hva man bør unngå av øvelser.

Jeg liker veldig godt å jogge og håper og tror at det skulle gå greit (bare man ikke tar seg helt ut............).

Hva har dere hørt/erfart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke løpe maraton ;) Som om det hadde vært tilfelle... hi hi

Ellers så trener jeg nesten som vanlig, bare passe på å ikke overdrive.. Gjør det du er trygg på selv!!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om aa unngaa lange loepeturer (jeg driver med langdistanse loeping) og tunge loeft..Alt annet med maate..Men var saa sliten og slapp av medisinene at jeg orka ikke trene etter innsett likevel, saa det ble en to ukers pause paa meg ;-s

Skrevet

Fikk beskjed om å ikke trene i det hele tatt under rugingen, kun gå turer.

Litt frustrerende for meg som trener 5 ganger i uka, men legene sier at nyere forskning viser at trening hos ivf pasienter kan være ugunstig, så turte ikke ta noen sjanser.

Men har uansett ikke hjulpet i mitt tilfelle, ikke snurten av et blått kryss i løpet av 4 innsettinger, og vet om jenter som har jobbet som instruktører på sats samtidig med ruging og blitt gravide, så hvem hvet.

Skrevet

Åhh huff og huff, jeg som har løpt 3 mil de siste 3 dagene...tok det rolig, men likevel - nå ble jeg litt bekymra! Syns at formen var så mye bedre ved fryseegg innsett enn ved ordinært ICSI. Kankje ikke rart at graviditetssymptomer ikke er å spore hvis trening er dumt...

Skrevet

Jeg vil tro at det forskjell når det gjelder trening etter å ha satt inn fryseegg. Grunnen til at man skal ta det rolig ved ordinært forsøk er jo at eggstokkene er så digre og kan i verste fall kveiles dersom man trener for hardt og med mye hopp og sprett. Ved frys så har man jo ikke stimulert eggstokkene, og da vil jeg tro at man kan trene normalt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...