Gå til innhold

Når dere skriver kort på gaver hvem står først når dere skriver i fra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da vi hadde bare et barn var det enkelt for da skrev vi han først, men nå er jeg usikker. Husker ikke hvordan foreldrene mine gjorde det da vi var yngre.

Annonse

Man skal alltid skrive sitt navn sist, det samme gjelder når man skal snakke om seg selv og andre. Seg selv til slutt.

Gæærn som jeg er bruker jeg og skrive min mann sitt navn, så meg og deretter lillegutt. I kronologisk rekkefølge etter alder:o)

Annonse

Du skal skrive deg selv til slutt hvis det f. eks er en venninne gjeng. men om det er med mann (ektefelle/samboer etc) så skal han stå til slutt og du selv nest sist..

Jeg får helt spasmer når mannen står foran kona hehe..

hvis det bare er fra meg og sambo, og jeg skriver kortet skriver jeg meg selv sist og han først. skal jeg ha jonas med er han først, så sambo og meg til slutt. yngst til eldst, men altid den som skriver kortet sist.

Hos oss kommer det ann på hvem det er til. Gaver til min mannsfammilie eller venner: hans navn først, så mitt og så jentene med eldste først.

Til min fammilie eller mine venner står jeg først ellers likt.

Til ungenes venner står den som er nærmest først.

jeg varierer hvem av ungene jeg setter først, men alltid barna først og foreldrene sist. Varierer også hvem jeg setter først og sist av oss foreldre, spørs hvem det er til. Om det er et bryllup og ungene ikke har noe tilknytning til de som gifter seg, skriver jeg ofte bare hilsen "pappa", "mamma" m/barn

Det kommer litt an på hvem kortet er til. Er det til en i familien til sambo, skriver jeg først lillegutt, deretter sambo sitt navn og til slutt mitt navn. Er det til en i min familie, er det lillegutt, mitt navn og til slutt sambo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...