Gå til innhold

er min handleliste ferdig?? får høst baby=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klær

2-3 stk

bodyer ull

2-3 stk.

strømpebukser i ull

bukser ull

1-2 stk. bukse og jakke i ull

Kjøredress i vindtett stoff

Ullsokker

Ullvotter u/ tommel

1-2 stk. ull luer

Vindtett lue

1-2 pysj

6 lang armede bodyer

6 kort armede bodyer

3-4 sparke

bukser

Helseteppe

Stelle

utstyr

Bleier

Bleiebøtte og poser

Stellebord

Frottéhåndklær 5stk

og Vaskekluter 6stk.

Neglesaks

Febertermo-meter

Badebalje

Våtsaviett

Sinksalve

Badeolje

6 gulpekluter

6-8 små sikle

smekker

Stelleunderlag

Sove

utstyr

Sprinkelseng

Madrass

Tisselaken m/plast

frotté

Laken 6stk.

Dynetrekk 6stk.

Uro

Dyne x 2

På tur

Barnevogn

Insektsnett

Regntrekk

Stelleveske

Handlenett

Bæresele

Bilstol

Annet

Tåteflasker 4stk.

Sterilisator

Smokker 4stk.

Vippestol

Lekegrind

Babycall m/ kamera

Bitering

Mamma

klær

Ammegenser, t-shirt, kjole

Amme BH

Ammeinnlegg i ull og bomull

Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé)

Brystpumpe

Bukser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mye klær:) du får mest sannsynlig alt for mye av det:) ville ikke kjøpt kortarmede boddyer,men noen bommulls boddyer med lang arm:) ull er fantastisk å ha på høst,vinteren..viss noen spør,så ønsk deg ull til babyen:) ellers virker lista di kjempe fin:) fikk så mye klær da gullet var født at eg måtte bytte halvparten i større størrelser og like vell var det klær hun bare fikk brukt en gang:)

Skrevet

20 vaskekluter,minst..de går fort...

Skrevet

Du har ei bra liste,ikkje masse du mangler nei..

Av egen erfaring har du ikkje brukt for kort armede bodyer..

Anbefaler fleir sånne gasskluter til gulping og vasking.eg hadde 40 stk og av og til så minket det veldig sjølv om en nærmest vasker klær kvar dag med barn i huset..

Det er og godt med fleece tepper til å bære bebisen i..godt med et par ekstrafor dei blir fort skitne.Eg veit ikkje om du ska amme eller gje flaske,men hvis du har tenkt å amme så hardu ikkje brukt for alt da flaske greiene.men det er godt å ha et par flasker..kjøp heller etterkvart.

håper at det ikkje gjorde nåkeat eg gadeg nåken tips....

Du har nåkk plenti nåkk med klær og du vil og få masse...

trur heller ikkje du har bruk for så mangen dynevar..vaskemsk vil bli flittig brukt...hehe..

lykke til med babyen....

Skrevet

Foresten,anbefaler fleir nattdrakter..gulper ungen om natta så er du plutselig tom...

Skrevet

tusen takk for svar =)

som dere sikkert skjønte så er dette den første lille i hus ;) hehe

så har derfor lite peiling på hvor mye jeg må ha av de forskjellige tingene :)

Skrevet

Ville bare anbefale deg å ha flere håndklær til stellingen,jeg hadde minst 15 og syntes jeg måtte vaske hele tiden for å ikke gå tom,ville også hatt 20-30 vaskekluter. Babyer elsker å tisse på stellebordet med en gang du tar av bleien.hehe..!

Jeg kjøpte håndklærne på Ikea,5 stk i passe str til stelle matten for 99 kr eller så,derfor jeg kjøpte så mange,men jeg fikk jammen bruk for de også da =)

Lykke til med alt.

Skrevet

Jeg ville hatt noen flere strømpebukser (noen ganger bæsjer de veldig mye ,helt opp til nakken.hehe)

Og jeg ville hatt 3 helsetepper.

Skrevet

Det var da en voldsom liste, mye her som er kjekt å ha men langt fra nødvendig etter min erfaring (f.eks. ammegensere, lekegrind, vippestol, sterilisator, tisselaken m/plast,....).

Og vær sikker på at 90 % av klærne du får er i enten str. 56, 62 eller 68 - og at du får mye mer enn du drømmer om :)

Skrevet

eg hadde ullbodyer til guten min,men eg kunne ikkje bruke det fordi han fekk atopisk eksem....og klødde og klødde....og klør enda...kan ikkje bruke ull på han enda...er nå 13 mnd....så er ikkje alltid ein kan bruke det....

bodyer med kort arm treng du ikkje så masse av....gulpekluter er gode å ha....

Skrevet

sprinkel beskytter..

Skrevet

Hei hei!

Ull er topp! Bodyer og strømpebukser/bukser/dresser...Kanjse du kan få bestemor til å strikke en nøstebarn ulldress til deg? Det har min sønn bodd i. Og min venninners barn.

http://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=3e42eb4995149bfef573755a7adb04086c47c5e3ab74ca64&WREC=afd378164347c93070893dc7700e2f577c34c2f32011b157422fa0eb20d409b4&WKEY=c95ee9cc6db9118956af0f9307c46456bd10492a9e66c524b9a0060d99a2010a157420acd84ccab2eeeda5f958b10a85083f4830a3aeebaefc2d6915e27cc38b&WCIV=128566103471822983

Hvor mye klær du bruker er i grunn vanskelig å si. Det kommer i grunn an på om du får en gulpe og bæsjeunge eller ikke. Jeg gjorde ikke det. Min bæsja hver onsdag (hihi) og gulpa aldri! Så jeg hadde to favorittbukser som jeg bruke hele tiden.

Anbefaler deg å kjøpe bodyer som har knapper på siden hvis du skjønner. Sånn at du slipper å dra bodyene over hodet på babyen din. Litt ekkelt helt i begynnelsen syntes jeg da.. Og når det gjelder bukser, så kjøp sånne med bred strikk i livet.

F.eks type 2-pack bukser på Hm; http://shop.hm.com/no/?action=viewshoppingwindow&dept=BARN_BAB_UND

Det er mye mer behagelig kan jeg tenke meg. Ihvertfall i begynnelsen når de har litt navlesnor som irriterer der..

Som sagt, så får du mye klær. Men folk kjøper alltid str.62 av en eller annen grunn.... hehe..

Kortermet bodyer får du ikke brukt for nei...

Godt å ha et helse teppe og et flisteppe eller noe. Ofte liker de å ha et teppe som er rullet som en pølse langs hodet liksom.. Altså i sengen, at det ligger inntil på begge sider, så de føler seg litt tryggere. Litt skummelt å komme ut i verden å ha så stor plass :o)

Bleiebøtte og poser... dette trenger du egentlig ikke. Vi kjøpte det og brukte det de første mnd. men etterhvert som bleiene blir større og tar mer plass. Så blir det dyrt å kjøpe på de posene.. Så jeg LOVER deg at bleiebøtta for går ut..

Vaskekluter er kjempelurt å ha mye av.. Jeg kjøpte på Sparkjøp faktisk.

Sånn hvit med farge på kanten. Blå, rosa eller gul. Så vi kjøpte to forskjellige farger, en til rompe og en til ansikt. :)

Kjøpte også tisselaken og flanellsbleier der. Flanell som folk nå bruker som kluter. Brukte de til stelleunderlag, som "pute" i seng, vogn og kurv i tilfelle gulp.. Brukte de når jeg ammet.. Ja, brukte masse sånne. De er så mye og deilige. Bedre enn håndklær spør du meg. Jeg brukte ikke det. jaja, hadde det gjerne under flanellslakenet på stellebordet.

Kjøp feber termometer som du har i rompa. (sånn som blir bredere og bredere, så du ikke stikker den for langt inn) De i ørene er helt på tryne. Eller så er jeg veldig dum! :)

Badebaljen på ikea er super for den har anti-gli under og oppi, så da glir den ikke frem og tlibake. Koster ingenting heller...

Kjøp sprinkelbeskytter til senga di. Sånn at bebi ikke setter foten fast.

Lurer på om Ikea har egne mål der... Så hvis du ikke har ikea seng, så ikke kjøp der.

Flasker og brystpumpe trenger du ikke kjøpe før du vet hvordan det går med amminga. Helt bortkastet hvis du ammer 100%.

Ameinnlegg hadde jeg kjøpt kun ull. Jeg brukte det. Kun ull rett på huden. Det er det beste. Så slipper du forhåpentligvis brystbetennelse!

Kjøp deg en brystvorte salve. F.eks Purelan.

Og til bebi kan di kjøpe Klorhexsidin og bomullspads så du har til rens av navle.

oi..dette ble mye :)

Lykke til!

Skrevet

hei.. vi er tydeligvis forskjellige alle sammen og det er babyene våre også!! derfor er det greit med forskjellige tips..

når det gjelder bleiebøtte er jeg kjempefornøyd! lukter ingenting og er lettvindt. litt dyre er refillene, men det er verdt det syns jeg.. hvis ikke du liker å gå ut med søpla hver gang han bæsjer da...

vaskekluter får du aldri nok av! har sikkert 30.. det samme med gulpekluter. de ligger overalt.. har en i veska, en i vogna, i bilen osv..

kortermede bodyer kan være kult å ha utenpå langarmede ullbodyer syns jeg.. hvis det er kul skrift eller bilde på.. jeg bruker selv t skjorte utenpå ull når jeg går på ski..

brystpumpe var det nest lureste jeg kjøpte!! selv om jeg bruker ullammeinnlegg hver dag, kom brystbetennelsen plutselig kl 15 en ettermiddag.. AU!! trikset er å tømme puppen og når dette skulle gjøres hver time var en brystpumpe veldig nødvendig. når gutten spiste var det som om han brukte kniv og gaffel.. derfor var det godt med en pumpe man kunne styre litt selv!! velsigna altså! anbefaler elektrisk! blir sliten av å pumpe manuelt..

får babyen sopp/trøske på tunga kan dette smitte over på brystvorta! smertefullt dette også!! vær obs .det kan bli forvekslet med "bare" såre brystvorter. må behandles!

navlen vaskes med vann!

vi har vippestol fra babybjørn og det var det lureste vi har kjøpt! gutten storkoser deg i den og bare han blir vippet konstant kan han sitte der hele dagen! kunne ikke klart oss uten!

dette var bare noen tips fra meg og min 2 mnd gamle gutt.. tydeligvis er mange tips helt motsatte av andres så jeg tror man må finne ut av ting selv!! og ja, man får mye gaver! jeg telte 30 bukser her en dag... trenger ikke kjøpe noe særlig selv...

lykke til!

Skrevet

tusen takk alle sammen :)

jeg vet at lekegrind kanskje er unødvendig for noen, men jeg har to små hunder som springer rundt i stua så da tenkte jeg det er lurt med en "egen" plass til ungen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...