Gå til innhold

Kvalm, trett og krevende jobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker på vei i dag og sliter med kvalme (morgen og ettermiddag) og er psykisk og fysisk veldig sliten. Sover mye og klarer ikke noen ting etter jobb. Jeg har en krevende jobb (stressende og kravstor) i en mannsdominert bedrift som bl.a. produserer mat (lukter kvalmt over alt;o). Var borte 'en dag og da antydet sjefen (mann med mannsholdning) så mye at jeg var gravid at jeg bare måtte si det. Har ikke fortalt familien om graviditeten enda, men han presset sånn på og jeg liker ikke juge....Han MÅTTE fortelle det til sin sjef igjen sa han......selv om jeg sa det var for tidlig og at jeg ikke ville det. Man har mao ikke privatliv i min bedrift. Sjefen min er den typen som ringer på søndager (for han jobber konstant) bare for å planlegge noe han har tenkt jeg skal gjøre på mandag......ble mye mas her merker jeg.

Uansett, nå er saken den at jeg vurderer å be om delvis sykemelding (20-40%) for å komme senere og evt gå litt tidligere pga stress, kvalme og press. Sliter med dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt har valgt å bli gravid og fordi jeg ikke klarer jobben min skikkelig for tiden. Er helt ute av det og glemmer ting og er generelt dårlig og gråtkvalt på jobb. Tror presset gjør det værre, men er av den typen som ikke trodde det ville bli noe problem å gå gravid og jobbe fult (allefall ikke så tidlig). Noen andre som har det/ har erfaring med delvis sykemelding pga dette? Er jeg bare drithypokonder eller hva er det som skjer med hodet for tiden??

Bu-hu;o)

Fortsetter under...

Hei du

Huff stakkers deg.Men for det første har du ingen plikt opplyse til den arbeidsgiver at du er gravid.

Og for det andre så skal du heller ikke ha dårlig samvittighet om du føler deg dårlig og må sykemelde deg.Dette er noe du må kjenne på selv.

Jeg har selv begynt i ny jobb etter permisjon og bare vært der i en mnd før jeg oppdaget at jeg var gravid igjen.Jeg sliter med mye slapp og kvalme.Jeg er i pleieyrket og jeg tåler ingen lukter før jeg brekker meg.Det er ikke noe særlig være på jobb og ikke ha det bra.Jeg måtte sykemelde meg og jeg valgte si det til min arbeidsgiver siden jeg har vært der i så kort tid.Så hun kunne forstå meg litt bedre.

Men iallefall så må jeg bare ønske deg lykek til og håper at alt ordner seg for deg.

Jeg var veldig dårlig da jeg gikk gravid men var ny i jobben og presset meg til å jobbe mer enn jeg egentlig orket. I dag husker jeg dette godt og har dårlig følelser i forb med dette. Ingen takker deg for å slite deg gjennom et par timer ekstra i uken. Jeg ville aldri gjort det samme igjen og råder deg til å bli enig med legen om hva som vil være best for deg. Presser du deg for mye i beg og dette varer vil du være helt utkjørt og lei tidlig.

God bedring!

• 3 uker senere...

Jeg blir så opprørt over at det skal være så vanskelig å være gravid på jobb. Jeg føler akuratt det samme. Jeg har liksom dårlig samvittighet for å ha blitt gravid. Føler jeg må si unskyld til jobben. Jeg jobber i en mellomstor bedrift der jeg er eneste jenta. Første og sikkert siste som er gravid og ansatt. Det er ikke plass til ei eller en som gjør en halv god jobb pga sykdom/graviditet. Her er det 100% eller sjukmeldt. Ikke rart jeg går til doktoren og får meg sjukmeldt med en gang det er noe.

Men som det er sakt ovenfor... du er din egen lykkes smed og det er bare du som kommer til å huske på at du sto på med nebb og klør og tårer i øynene for å klare mest mulig lengst mulig. IKKE SJEFEN!

Leser overalt her at dette er en lykkens tid... en trivelig tilstand osv... jeg skal prøve å gjøre det til en god og arti vente tid. ikke et jævla slit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...