Gå til innhold

Kan jeg spise reker???Svar fort.. pliiis;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jordmoren sa til meg at reker kan man trygt spise. Hvis man ikke er allergisk da...mange tror man ikke kan spise reker, men ifølge henne er det bare tull. Men, man skal ikke spise innmaten til krabber, og være forsiktig med blåskjell fra enkelte områder.

Annonse

reker er ikkje noko ein skal ete når ein er gravid, her var ein volsom salami debatt for litt sia, da var alle redde for salamien, reker er nok MYKJE verre enn salami jenter:) Eg elsker reker, og gleder meg til å ete det igjen når eg ikkje er gravid

Takk for alle svarene:) Snakket akkurat med jordmor på sykehuset og hun sa oxo at det ikke er no farlig med reker,det skule jeg ikke tenke på, så da stoler jeg på henne;) ser det er fler som har snakka med jordmor og de sier det same som min, så da stemmer nok det...de veit hva de prater om!!!Mmmmmmmm,gleder meg til en deilig rekeaften nå;);););)namnam

TULL kan dere som sier at man ikke kan spise reker vennligst slutte med det og hvis ikke så kom med en forklaring på hvorfor

Du kan kooose deg med reker og skaldyr, men ikke innmaten av krabben.

DU kan kose deg med skalldyr også når du ammer, er det mye allergi i familien eller barnet viser ubehag er reker en typisk ting man bør unngå

NÅ fikk jeg utrolig lyst på reker

Ja du kan spise reker! Man skal holde seg unna spkemat, rakfisk, muggost (gorgonzola), noen myke oster, kjøtt som er rødt ved beinet osv. Du kan spise blodig biff hvis den er stekt på alle sider for da blir bakteriene fjernet. Kjøttdeig ol skal være gjennomstekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...