Gå til innhold

Er det vanlig at de ikke sjekker symfysemål på kontroll uke 13-14?

Anbefalte innlegg

Var på første kontroll idag, uke 13+5, og legen sa at de ikke sjekket det før senere.. Ikke lytta hun etter hjertelyd heller..

Er det vanlig at de ikke gjør noen av delene? Synes det høres litt rart ut siden jeg kjenner at livmoren har kommet opp, og siden det på helsekortet er mål fra uke 12-->

Hva gjorde de på første kontroll hos dere?

Fortsetter under...

her fikk æ beskjed om at dem ikke tar mål før i uke 18-19.

hjertelyden hørte æ i uke 13, men dem vill helst vente lengst mulig for hjertelyden e litt vanskelig å finne så tilig,

så neste kontroll får du nok høre nydelig hjertelyd hos babyen din.

Jordmor sa at hørte etter hjertelyden fra 15 fullgåtte uker. SF mål måles vistnok ikke før etter UL. jeg som gleda meg så til å se om jeg lå på normalen. hun kjente livmora veeldig godt da sa hun. så det må da være bra:)

Jeg fikk heller ikke sjekket SF målet på kontroll i uke 12. Hun sa det gjør de fra litt senere.

Legen min har brukt doppler på meg fra uke 12 ca. før, men jeg går til kontroll på sykehuset denne gangen, og da sjekket hun ikke hjertelyd.

Min jordmor sjekker ikke hjertelyden med doppler hun, så vil jeg høre den må jeg nok til legen igjen.. Hun mener doppler er stressende for fosteret?

Jeg gledet meg også til å få høre om målet va på normalen...

Jaja, er ikke så veldig lenge til ul tror jeg, så da for jeg heller smøre meg med tålmodighet til da:)

Annonse

Jeg var til 1.kontroll i uke 11, da kjente hun bare utenpå for å konstantere at livmoren hadde vokst. Fikk også høre hjertelyd. Virker som leger har veldig ulik praksis på når de vil lytte etter hjertelyd.

Var tilbake i uke 16 og da tok hun symfysemål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...