Gå til innhold

Hvor sent på kvelden syns du det er akseptabelt å klippe plenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nabo klipper nå med en klipper som får det til å høres ut som hele huset skal lette.

Lillegutt sover godt han, men vet jo det er mange andre barn her..

Fortsetter under...

Skrevet

21 kanskje?

Har ikke kommet til plenklippesesongen her enda, mulig jeg forandrer mening etterhvert. ;o)

Skrevet

Synes at frem til 21.00-21.30 er det greit

Skrevet

Prinsipielt sett synes jeg det er greit frem til 21.00 - 22.00, men personlig må jeg innrømme at jeg i kveld har ønsket både plenklipperen i nabohuset og alle de lekende barna i nabolaget dit peppern gror allerede før klokka 20.

Skrevet

Kommer ann på. Bor i rekkehus og naboen har ei lita jente på 1 år. Det vet vi jo, for vi prater jo sammen nesten hver dag. De vet jo også at vi har en liten gutt på 4 mnd.

Jeg ville ikke klippet gresset etter kl 7, fordi jeg vet at de har en liten jente, og ville blitt forundra hvis de hadde klippet gresset så veldig mye senere også..

MEN sånn til vanlig, syns jeg vel kl 21.00 er det seneste som er greit..

Annonse

Skrevet

jeg sier til kl 22...er mye mer plagsomt med alle ungene som er ute og skråler og leker og hyler og leker bajas på trampoline når lille sjef skal sove....

Skrevet

Frem til 23 i hvert fall.

Skrevet

Hvordan i alle dager skal folk som har full jobb/studier og familie rekke og klippe plenen før kl.7? Vi spiser gjerne ikke middag før halv sju, vi...

Huff, er så glad jeg bor i bygård midt i Oslo uten snerpete naboer..

Skrevet

Kaller du meg snerpete bare på grunn av det? Jeg sa faktisk at jeg vanligvis mener kl 21.00, MEN i forhold til oss og naboen vår, som begge har små unger, syns jeg at noe senere enn det ville vært rart, siden barna våre sover da...

Kjære vene, her må man passe på hva man sier. For å svare gi et svar: Glad jeg ikke bor i samme bygård med så hissige folk...

Skrevet

Vi tenker ulikt her, ja :o)

Skrevet

hehe... apropo klippe plenen.

vi bor i en kjellerleilighet også sto vinduet oppe. og han som eier hagen klippet plenen sånn i 22.00 på kvelden. jeg iriterte meg litt siden småen sov i sengen min på rommet med vinduet oppe (varm dag)

men det gikk fint. småen sov igjenom det hele

men så skulle jeg legge meg, og der ligger småen i sengen med masse gress over seg og i min seng... hehe

Skrevet

Hehe, da får man plenklippingen til naboen litt tett innpå seg, ja :-D

Annonse

Skrevet

Det merkelige er at det virker som det er større "takhøyde" midt i Oslo, hvor folk virkelig bor tett...

Nei, jeg er ikke hissig. Senest forrige uke hang det lapp her med nabovarsel om fest. Da tok jeg en penn og skrev "Kos dere:-)" nederst. Jeg synes utrolig mange er snerpete og mener nærmest at man skal sitte rett opp og ned å se i veggen etter kl.19 fordi man har barn...

Hvis man venner barna til fra starten med at det er lyder rundt dem, så sover de likevel er min erfaring.

Du kan da ikke vente at naboer skal være stille som mus etter kl.19 fordi du har barn som skal sove...

Skrevet

stakkars liten:) men vittig, da!

Skrevet

Syns det bør skje før kl 20.

Men nå er jeg så sær at jeg ikke ringer til folk etter kl 21 heller, for jeg liker ikke at folk ringer til meg da selv. Da er det kveld for meg, og slappe av tid (altså uten tlf)

Skrevet

Du som bor midt i byen har jo så klart barn som er vant til lyder, for der er det jo masse lyder. Her er det stille nesten hele dagen..

Jeg forventer ikke at andre skal sitte rett opp og ned og se i veggen fordi jeg har barn.. Samme for meg hva andre gjør. Men jeg mener fortsatt at hvis naboen begynner å klippe gresset når han vet at ungen min ligger og sover på andre siden av veggen (og hans egen forsåvidt) så syns jeg det er rart. Det har ikke skjedd, og jeg ville ikke sagt noe om det hvis det hadde skjedd.. Det ville bare aldri falt meg inn å gjøre noe sånt på andre siden av veggen der et barn sover. Det er LOV å ta hensyn altså...

Skrevet

Her i nabolaget er det vel en uskreven regel om at man bør være ferdig før kl 22. Ser du har skrevet innlegget litt over halv ni og det bør man tåle, mener jeg. Skal man ta absolutt hensyn til små barn kan man vel strengt tatt ikke klippe etter kl 19 og det blir litt tidlig å gi seg, synes jeg.

Skrevet

Helst før 20:00.. rett og slett fordi jentene mine våkner lett og de legger seg rundt den tiden... men for min egen del kunne de klipt plenen sin akkurat når det passer dem...

Er ikke slik at jeg blir sur om naboen klipper gresset etter 20:00 heller.. vet naboene mine jobber en del, kanskje de ikke har tid før...

Har aldri tenkt på når naboen klipper heller jeg, for å være ærlig:S

Har man naboer må man tåle mer enn om man bor "alene", uten folk rundt seg... sånn er det bare:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...