Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jenta mi er 10 mnd og jeg ammer henne ca 5 ganger i døgnet. I det siste har fått store fortenner og suger på en måte som gjør at jeg får tannmerker på brystet. Det er helt grusomt vondt, blir kvalm, hun biter jo ikke,men når jeg tar henne bort fra brystet og sier nei blir hun helt i fra seg. Hun strigråter og er helt i fra seg, men det er akkurat som om hun ikke klarer å suge på noen annen måte. For min del kan vi gjerne trappe ned ammingen, men orker ikke på denne måten. Hun vil ikke ha noe annen melk, spytter det bare ut, har prøvd kumelk, MME, morsmelk.. Dette virker helt håpløst, noen som har tips om hva jeg skal gjøre, synes det er så trist når hun blir så lei seg..
Expat Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Hei! For det første, ny måte å ta henne av på. Når dere er ferdige, press henne inntil brystet, løsne taket, vis henne åååååpne munnen. Og, frem med brystvortesalven før amming igjen! Klapp på en god del før amming. Ikke gni. De har dem på apoteket. Det er heller ikke uvanlig, om sårheten kommer sammen med en halsbetennelse eller noe, at bakteriene finner vei igjennom og man får betennelse. Da er det rett til legen!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Takk for svar:) Men jeg tror ikke du helt forstår problemet. Hun biter ikke, men hun suger med en teknikk som er meget ubehagelig og som gjør at hun lager tannmerker på det mørke feltet rundt brystvorten, hun klemmer liksom brystet sammen. Hun gaper høyt når hun tar brystet.
Expat Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Du får faktisk tykkere hud på en uke eller to om du ikke "får hull". Pass på å forandre ammestilling mellom hver gang. Og brystvortesalven beskytter faktisk. Dette med avkoblingen er så at hun ikke sneier borti med de skarpe tennene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå