to_i_magen Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 var på ul mandag og fikk vite at tvillingene er ca 500g hver. er i uke 24. er det noen som har hatt høyere/lavere. fikk vite at de var mindre enn ved ett barn, men normalt. de fleste som får høre at det er to, sier at jeg er jo så liten osv. har kun lagt på meg på magen og brystene. det er akkurat som folk tror jeg ikke klarer det.blir så irritert. så lenge barna har den riktige str gjør det vel ingenting at jeg ikke er trillrund?? jordmor og lege sier ingenting på vekta mi forresten.
moden mamma Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Mine var 500 og 600 g i ca uke 24. De er fremdeles relativt små nå i uke 37, men ingen engster seg. Jeg er relativt stor/høy men ser ikke supertvillinggravid. Ikke bry deg om hva andre sier - hør på legen og ro deg med det. Lykke t videre i svangerskapet!
Sognemor Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 kan ikke hjelpe deg med vekt på twins,siden sykehuset har stjålet papiret mitt...men det at folk sier du er liten,det vet jeg ALT om..det har jeg fått høre i alle mine 3 sv.skap,og det har irritert meg grenseløst...høres ut som vi som er så heldige å ikke se ut som elefanter er helt unormale...mine twins ble fødd 4 uker før termin og var 2640 og 2958 ,bra vekt om magen min liksom var så liten...ikke bry deg du om alle kommentarene....du får si at alle ikke trenger å se ut som elefanter om de er gravide...lykke til framover.
1&2imagen Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Vet ikke hvor stor våre tvillinger er ennå, men kjenner meg igjen i alle disse "du er så liten" kommentarene. Er akkurat som om folk er skuffa over at jeg ikke er kjempediger siden det er tvillinger. Tror nesten alle venter på at jeg skal bli monsterstor bare så de kan kommentere det istedenfor.
Sol med 2! Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Utrolig hvordan folk tillater seg å kommentere kroppene våre når man er gravid. Sjønner at du blir irritert. Jeg var litt "god og rund" før svangerskapet startet og gikk ikke opp mer enn 6-7 kg i løpet av tvillingsvangerskapet. Fikk mange kommentarer på at jeg hadde blitt så tynn og måtte passe på å spise nok osv fra folk rundt meg. Jormor/lege mente det var en fordel for meg å gå litt ned i vekt, slik at svangerskapet ikke blei så tungt, så jeg forholdt meg til dem. Nå er tvillingene 26 dager gamle og jeg har gått ned 14-15 kg og 3 str i klær (er str 40 nå) i forhold til oppstarten. Nå kommenterer alle hvor bra jeg ser ut, og det er jo hyggelig! Lykke til videre i svangerskapet;o)
to_i_magen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2008 takk:) ja, skulle tro det er en fasit på hvordan en bør se ut. kjenner flere gravide nå (ett barn) de får høre sånn som: sikker på at det ikke er flere inni der???du er jo diger!!. like irritert de. går visst begge veier og ja:) Og alle som skal fore meg med mat når jeg er på besøk, må jo spise for tre....blir uglesett når jeg sier nei takk el er ikke sulten. akkurat som om jeg passer vekten....jaja.måtte bare få det ut=)
Annkimor Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 i uke 24 var mine 640 og 650 gram. Var litt over snittet for enlinger. Jeg har fått en stor mage, 105 cm i omkrets, men ikke lagt å meg noe særlig ellers. Får mange kommentarer om hvor STOR jeg er, at jeg på ha hjelp til å gå snart, vil sprekke etc. Detter er heller ikke så gøy, men tar det med et smil. Tror folk kommenterer bare for å ha noe å si. Tenker segnok ikke om. AKKURAT som at jeg blir provosert når det skrives over her at ikke alle trenger å bli som elefanter. Ikke spesielt hyggelig ordvalg, men sikkert ikke så stygt ment! Hilsen elefantmagen!
jakriso Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 var på ul igår å mine var nå i uke 31 tv1 1674 og tv2 1575... legen sa at det var helt fin størrelse... jeg er veldig liten så det er stort sett bare magen på meg... jeg syntes jo de var blitt stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå