Gå til innhold

noen som vet hva man tjener som barnehage assistent?

Anbefalte innlegg

lurer på hva man tjener, har en jente som blir 1¨år i august å har kun gått 1 år på vidergående.. lurer på om jeg heller skal begynne å jobbe enn å gå videre på skole, pga at vist både meg å faren går på skole har vi litt knappt med penger pluss at jeg vet ikke hva jeg vil bli uansett å jobbe i en barnehage hadde jo vært kjekt=) så om de tjener noelunde bra så vurderer jeg å heller jobbe.. noen meninger?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg jobbet som assistent i barnehage i 2004 og tjente da 190 000 i året. Men lå under tariff. Dette var lønn inkl feriepenger. Det har vært en del økninger i lønn siden da. Kan tenke meg ca 250 i året.. sånn ca bare.. Og du vil starte med ett års ansinitet siden du har vært hjemme med barn et år..

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

jeg jobber selv i barnehage som barne-og ungdomsarbeider,dvs har fagbrev, og tjener 243000 i året. dette er med 0 ansinitet. så i mnd har jeg utbetalt ca 14000 i mnd. som assistent har du nok utbetalt ca 12000-13000 i mnd. og for være helt ærlig anbafaler jeg det ikke! det skal sies at jeg synes jeg har verdens herligste jobb! men med barn hjemme kan det faktisk bli litt mye barn:) men den største grunnen til at jeg ville sett etter noe annet først og fremst er at i barnehage en det ingen tillegg på enkelte vakter(de mnd du kanskje trenger litt ekstra penger er det ikke bare å ta på seg ei ekstra vakt eller ei kveldsvakt for å få tilleggene), så hvis du ser etter en jobb for å tjene penger ville jeg ha sett etter noe annet. dette ble helt sikkert litt negativt, men det er iværtfall et ærlig svar.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...