Gå til innhold

Alle dere som har vogn/sportsvogn med 3 hjul!!

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg skal ha ny vogn og siden jeg har en lidenskap for vogner har jeg tilbudt meg å hjelpe henne... :o) Hun har en stor gutt som er 9 mnd og nesten 12 kg. Hun trenger en sportsvogn som tåler noen kg, og som er lang nok i ryggen når gutten sitter og når han skal sove. Hun vil ha en vogn som holder ut hele vognperioden vil jeg tro, og som også kan brukes med bag til neste baby..

Jeg vet selvsagt om TFK, OTH, Easywalker. Men ikke noe om målene på de, altså rygghøyde og liggelengde. Vet dere hvilken som er størst sånn sett?

Og så vil hun ikke ha så dyr da.., helst ikke over 3.000 kr. Men da blir jo over her litt dyre.. Noen som vet om noen andre sportsvogner som kan passe?

Takker for hjelp.. :o)

Fortsetter under...

du får ikke verken oth,easywalker eller tfk for under 3000.

om man ikke kan kjøpe brukt da.

oth sin vogn er baggen 75 cm, og sportsvogndelen veit jeg ikke hvor lang er, men datteren min på snart fire sitter fint oppi der og hun er 110 cm, men hun ligger ikke og sover i den lengre da.og den tåler 35 kg.

easywalker sin bag er 80 cm, sportsvogndelen veit jeg ikke så mye om men ligner jo mye på oth sin. men easywalker tåler bare 15 kg-.

på tfk er jeg blank, men veit baggen er ganske stor.

vill selv anbefale og kjøpe oth, eventuelt en brukt kansje?

Har nettopp målt ryggen på disse tre vognene, og kom fram til at tfk sin rygg er 52 cm, oth sin er 50 cm og ew sky sin er 48 cm. Da målte vi ikke setet, så totalen der vet jeg ikke. Har lest at tfk har liggelengde på 1 m, det burde jo holde =)

Så også på baby jogger city elite (var flere modeller av samme merke, men de så jeg ikke på). Bortsett fra at den virket litt ustødig, noe som gjorde meg litt skeptisk - virket den helt super. Hadde kjøpt den om det ikke var for det at den virket litt ustabil, men det kan godt være at den er helt stødig nok. Jeg fikk ikke prøvd den med vekt oppi, da forandrer jo det seg ofte en del. Så den er iallefall verdt å ta en titt på, for den koster 2990 og var som sagt helt super ellers.Muligens en av de andre modellene var stødigere, var iallefall to modeller med svingbart forhjul i det merket.

Den hadde iallefall lang og stor sittedel.

Selv om hun kjøper brukt er det tvilsomt at hun finner en tfk, oth eller ew til under 3000 kr. Og de som er under er det skikkelig rift om. Men de er verdt pengene etter min mening =)

Annonse

Takk for svar og tips! Har tittet litt på Babyjogger vognene og skal få henne til å prøve de med gutten oppi. Ellers er det mulig å få tak i en bra vogn brukt ser jeg ja.. :o)

Synes kanskje hun burde gå for en TFK siden gutten er såpass stor og sikkert ikke blir mindre.. ;o) Men vet ikke om hun vil kjøpe brukt, får se..

Takk for hjelpen! :o)

Jeg har nylig kjøpt Baby Jogger City Classic. Er veldig veldig fornøyd så langt. Den er lang i ryggen, og tåler 35 kg. Lett å trille, og har ikke det ekle skum-materialet på håndtaket som nesten alle vogner har for tiden:) Grei størrelse på handlekurven, og lett å komme til.

Kan kanskje virke som om den kan tippe bakover, men jeg vet ikke om den tipper lettere enn andre.

Utrolig lett å legge sammen, liten blir den også. Og kalesjen er den lengste jeg har sett, beskytter utrolig bra mot sol når den lille skal sove.

Og det beste er prisen... 2690 på Barnas Hus. Kan jo ikke si så mye om kvaliteten etter så kort tid, men fant stort sett bare positivt om den på nettet.

Takk for svar, skal ta henne med på Barnas Hus så får hun tittet både på TFK og disse Babyjogger-vognene. De høres jo veldig ok ut da. Får prøve med gutten oppi, han er en skikkelig plugg så han må ha god plass, også til høsten med vinterpose.

Setter pris på svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...