Englemamma08-spire12-10 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 tenkte og kjøpe en startpakke fra nøstebarn pluss startpakke med ullbukser. og i tilegg kjøpe 6 pk med BG onesize og Imse Vimse Formsydde onesize Da har jeg 12 stk brettebleier (sambo sier han ikke vet om han får til og bruke disse og vil heller kjøpe andre) 12 stk poppolini formsydde bleier 6 stk Bum Genius Onesize 6 stk Imse Vimse Onesize 5 stk ullbukser str nyfødt til 14 mnd ca 2 sk PULL trekk til større barn Da skulle jeg jo ha greit med bleier, brettebleiene tenkte jeg og bruke den første tida, babytiden, og popolini bleiene er opp til 14 mnd, så etter dette har jeg jo 12 bleier BGene + Imse vimses (og Brettebleier om det skulle bli for lite :-) noen som har erfaringer, høres dette dumt ut??
Duracella Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har lyst til å svare, hvertfall! Brukte papirbleier på lillemann, men husker at det var bæsjebleier åtte ganger i døgnet til å begynne med, pluss et par til med vått..... De første seks ukene tror jeg det var. Så sluttet han å bæsje på natta. Tror det er omtrent slik med de fleste nyfødte. Kommer an på om du er flittig til å vaske eller om du er mye ute og flyr? men du har sikkert et gammelt håndkle eller noe du kan ofre hvis det skulle knipe. Trenger ikke være mer fancy, ettersom jeg har skjønt. Har du kjøpt wetbag eller har du noe lignende? Den tror jeg blir en kjær venn etterhvert. Fint å få stengt lukta inne... Jeg har bestilt to, en til å bruke mens den andre vaskes. Greie å ha badetøy i senere også.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 har ikke kjøpt wetbag men kommer til og gjøre det når jeg bestiller bleiene, har i tilegg 6 stk brettebleier ekstra (fått av min søsster som syns de ble for store som gulpekluter), så da har jeg jo nærmere 40 bleier egentlig til den første tida :-p 12 brettebleier (+6) 12 formsydde str 0-14 mnd 6 BG onesize 6 Imse vimse formsydd blir faktisk 42 bleier jo :-p og det til en pris av litt over 3000,- får den pakken fra nøstebarn til bare 1000,- gjennom avfallselskapet i hjemkommunen min :-)
Makko med to små gutter Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Heldig du er som får støtte fra kommunen! Nå er jeg ganske grønn, siden førstemann fortsatt er i magen. Men har lest ganske mye da. Det høres ut som du har nok bleier. De regner vel 10pr dag i starten, og noe mer enn 3-4 dager bør du vel uansett ikke la bleiene ligge? hvis det skulle bli lite kan du jo kjøpe flere brettebleier (79 kr for 12 elno på jysk). Du greier deg nok med 5 yttertrekk til flere brettebleier. Tror at hvis du bretter ferdig bleiene og legger på stellebordet greier nok sambo'n din...
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2008 er egentlig ikke i min kommune det er støtte, men i hjemkommunen min (altså kommunen mamma og pappa bor i) så mamma skal dra og kjøpe bleiene for meg (holdt at hu viste frem bevis på at hu var kunde hos det avfallsselskapes). :-) litt fjusk sikkert, men d er ikke så farlig.. :-p
Makko med to små gutter Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Oi holder det? Hjem-kommunen til sambo har noen støtteordning (dvs jeg tror du får x ant bleier der... ) Det burde jo være støtteordninger i alle kommuner, det sparer dem for ekstreme mengder ikke resirkulerbart søppel!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 de sier du burde ha 24 stk bleier til fulltidsbruk (alt etter hvor ofte du vil vaske da selvfølgelig... :-) så tror nokk det holder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå