Gå til innhold

Virker som alle har hørt hjertelyden...

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 12+2, var hos legen forrige uke. Spurte da om jeg fikk høre hjertelyden, men han hadde ikke noe apparat. Ringte jordmor i dag og fikk time om først en måned! Har hatt lite symptomer, og er litt bekymret.. Synes det er utrolig lenge å gå til 16. uke før jeg får bekreftet om det i det hele tatt er noe inni der..

Det jeg lurer på er om det bare er meg som ikke har vært på tidlig ul eller hørt hjertelyden?

Hilsen frustrert og bekymret

Fortsetter under...

hei...

jeg har ikke vært på UL eller hørt hjertelyd enda, er 14 uker i dag... Sakl på kontroll igjen 7.Juli og da regner jeg med at jeg får høre hjertelyden... Regner med å ha vært på UL og innen den tid, om 3-4 uker.

Jeg er 12-3 og har heller ikke hørt hjertelyden enda.. Sukk.. Var hos legen her om dagen, men hun fant den ikke. Men hun sa det ikke var noe å bekymre seg over.. Men man blir jo litt betenkt alikevel. Men livmora har heller ikke kommet opp til over skambenet så jeg var forberedet. Jeg merker ingenting til den faktisk og det bekymrer meg også.. Er trossalt 3 gangs gravid og var sikker på å merke den tidlig denne gang, men neida.. Nei huff, det gjelder å ikke bekymre seg så mye. Jeg trøster meg med alle symptomene jeg har iallefall...

Jeg har heller ikke hørt hjertelyden, men håper å få høre den når jeg skal til jordmor 11. juni. Er 13+5 da. Kjenner at jeg glede meg til å høre at det virkelig er noe inn der. Håper i allefall hun finner den ellers blir jeg nok litt bekymret, selv om jeg vet at det ikke alltid er like lett å finne den.

Hei

Jeg har vært veldig bekymret og løste det ved å bestille privat UL. Fikk time veldig raskt og var der tidligere idag.

De sjekket hjerte, hjerne, ryggrad, nakkefold, nesebein, tær/fingre, fikk høre hjertelyden. Full sjekk med andre ord. Alt var perfekt og nå slapper jeg mye mer av. Fikk med meg både 2d og 3d bilder. For meg var det verdt hver eneste krone.

Bare for å ha sagt det så tror jeg nok mange, meg inkludert, bekymrer seg helt uten grunn.

Men hvis du er veldig bekymret kan dette kanskje være noe for deg.

Jeg er foressten 12+4 idag.

Var hos legen forrige uke da var jeg 15 uker på vei. Hun hørte ikke hjertelyd. Var hos jordmor på onsdag og hun hørte det lille hjerte med engang! Det var helt utrolig:) det slo som bare det.

Jordmor ville ikke lytte forrige gang for da var jeg bare 11 uker på vei, for det kan være litt tidlig.

Så bare hold ut:) Det dunker nok inni der.

Annonse

Gjest Mammamoms

Ser du har fått mange svar, men henger meg på likevel!

Jeg er 13+3 i dag. Første sjekk var jeg 8+0 og prøvde da naturlig nok ikke å finne hjertelyden. Skal til andre sjekk, og da hos jordmor når jeg er 16+0. Da håper jeg at jeg kan få høre hjertelyden.

Jeg er 13+0 idag, å har heller ikke hørt hjertelyden.

Skal til legen i neste uke å håper jeg får høre den da :)

Har litt av de samme tankene som deg, er det virkelig noe der inne?

Men fornuften kicker inn av og til da, og da tenker jeg:

Jeg har jo ikke mensen, jeg har ikke blødd eller hatt sterke magesmerter. Mest sannsynlig er det ingenting i veien, at alt nok er bra! ;)

Lykke til! :)

Kan du ikke prøve å få time hos legen litt tidligere?

Selv om det er lang ventetid hos jordmor, får du nok time hos legen tidligere. Så kan jo legen høre etter hjertelyden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...