Gå til innhold

Bilbelte for gravide

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe bilbelte for gravid. Koster ca. 300,- og er veldig lurt hvis du kjører bil for tiden. Den holder på plass den nederste delen av beltet, slik at den ikke ligger på magen din. Jeg måtte bråbremse i går, fordi en idiot ikke fulgte vikeplikten sin, og da fikk jeg et skikkelig rykk i beltet. Veldig godt at jeg hadde garvidbeltet på meg. ANBEFALES VIRKELIG

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137874859-bilbelte-for-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har også kjøpt- med trykk knapper. Bruker det til og fra jobb, siden jeg har lang kjørevei, men må innrømme at jeg er slurvete med det ellers. Syntes det er utrolig tiltak og i og med at jeg stort sett bor i skjørt om dagen, så føles det ikke behagelig å ha på heller.

Jeg har også lest testene som sier at sikkerheten ikke øker noe ved bruk av gravidbelte og har derfor ikke skaffet meg dette. Dersom et vanlig bilbelte gjør samme nytten, så synes jeg det er bare dumt å bruke penger på et nytt et. Jeg legger også beltet over hoftene og slipper på den måten at det presser rett over magen og urinblæra :)

Hvis dette stemmer, kommer jeg bare til å kutte det ut. Jeg har brukt det pga jeg trodde det hadde noe for seg sikkerhetsmessig. Hvis det kun er for komforten, kan jeg jo likegodt kutte det ut..... Jeg syntes jo uansett at det er mye bedre med vanlig sele :) Da kan jeg legge den dårlige samvittigheten til side...hehe.

Irriterer meg når reklamen spiller på gravides (kanskje til tider overdrevne) frykt for at noe skal skje med ungen. Vi kjøper jo alt! For sikkerhets skyld, liksom... Selv om vi kanskje er litt skeptiske.

Bare noen nevner krybbedød og bilkrasj eller liknende så spruter pengene ut. Og de er så pågående mange ganger!

Søstra mi ble oppringt flere ganger om salg av babyprodukter ETTER sønnens død. Og når hun forsøkte å avvise dem uten å bli for privat, sa ting som "tror nok ikke dette er noe for oss" eller "vi får nok ikke bruk for dette, desverre" begynte de å spørre om hvor gammel barnet hennes var osv, typisk "falsk interesse".

Jeg blir litt provosert av sånn, det må jeg si!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...