Gå til innhold

4 jentenavn, hva syntes dere..? Vi vil bestemme oss..

Anbefalte innlegg

Har spurt om de tre første navnene før, men nå har mannen min kommet på Wilma også... Han er svensk, og Wilma er på 1. plass på navnetoppen i Sverige. Nå bor jo vi her da, men Wilma spås å komme hit også... Vil nødig ha et kjempe-poppis navn.. men også jeg liker Wilma veldig godt kjenner jeg.. Derfor hva syntes dere? Og de andre navnene på lista var:

Ebba

Filippa

Kajsa

Wilma

Fortsetter under...

Alle deres navn er jo veldig svenskklingende (enn så lenge).

Wilma er blitt mer brukt de siste årene her, men jeg tror ikke det kommer til å havne på topp 10. Så mange har fått navnet

WILMA de senere år; 2007:25 - 2006: 23 - 2005:11 - 2004:6 - 2003:14 2002: 15 - 2001:14 - 2000:7 1999: 7 1998:6

Så det tyter ikke av Wilmaer, men jeg tror det er en større tetthet i byer og urbane strøk, men det er bare intuisjon.

Ebba ligger litt under, Filippa litt over og Kajsa omtrent likt med Wilma når man ser på hvor mange som får navnet per år.

Jeg liker Ebba veldig godt (sikkert mest pga den ganle punkgruppa Ebba Grön), men Wilma er også kjempefint. Bruk det hvis dere liker det best!

Synes Vilma - med enkel V - er utrolig pent. Veldig fint.

Filippa er allikevel min favoritt. Kjedelig med navn som er så populære! Filippa er tøft, pent og feminint.

Ebba - ser kun for meg en stor, tykk jente =S Liker det ikke! Synes det er maskulint.

Annonse

Takk for svar! Bare en litren kommentar, syntes Edda blir litt Edda-bædda. Dessuten rimer det på Hedda, som jeg forbinder med ei jeg overhodet ikke liker. Så det er utelukket ;-) Ebba -tenker på Ebba Haslund jeg da -hun var jo liksom en av de store innen norsk litteratur og kvinnepolitikk. Men yes, man assosierer forskjellig!!!

Av de fire navnene liker jeg aller best Kajsa, synes det er så fint! Wilma får andreplassen. Det er også ganske fint, men ikke like fint som Kajsa ;-) Filippa er jeg litt usikker på. Synes ikke det er stygt, men greier ikke helt og like det heller, så da sier jeg at det er sånn midt på treet. Men Ebba liker jeg absolutt ikke! Liker ikke klangen i navnet. Jeg liker ikke og si at navn er direkte stygge, men Ebba kan kansje havne under den kategorien hos meg...

Så jeg stemmer for Kajsa eller Wilma!

Annonse

hei

1. Kajsa- nydelig

2. Wilma- gir gode assosiasjoner- flott navn det også.

3. Ebba- liker det mer og mer

4. Filippa- litt usikker, lett for å bli Flippa, men om man er nøye med at uttalelsen skal være FILIppa så er det nydelig.

Ser av profilen din at du nærmer deg tremin... har dere bestemt dere for navn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...