Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde litt brunlig utflod i dag tidlig. Har hatt mennsmerter de to siste dagene, men de har økt i dag. Kjenner det som et belte rundt magen og ryggen, omtret som når jeg pleier å ha mensen. Blødde igjen da jeg var på toalettet i sted. Er 11+ 5 i dag. Har fått legetime i morgen.

Noen som har opplevd det samme? Kan nevne at jeg ikke har hatt NOEN symptomer på graviditet og nå når jeg kjenner noe så stresser det meg litt, gjerne mer enn nødvendig!? I tillegg er samboer dratt til utlandet og jeg skulle gjerne hatt ham her. Derfor tyr jeg til dere i stedet:)

Fortsetter under...

Ikke ta sorgene på forskudd :)

Lett for meg å si det, tenker dere sikker... men jeg mener det!

Jeg har hatt små blødninger fra og til 2 ganger og kraftige mensensmerter hver gang, tenkt at hvis dette går bra så går alt bra...

Det har gått så bra atte, men det er jo helt grusomt å bekymre seg slik. Nå tenker jeg slik: Jeg tror det ikke før jeg får se det!! og her mener jeg at jeg er positiv helt til det motsatte er bevist!! Man blir så sliten av å bekymre seg.

Uansett lykke til, og ikke nøl med å ringe legen din da hvis du ikke skulle slutte å bekymre deg.

Annonse

Hei dere.

Trengte noen dager før oppdateringen kommer, gikk ikke så bra med meg denne gangen dessverre.

Var hos legen på fredag morgen. Hadde da hatt brunlig utflod og blødd litt friskt blod hele torsdagen. Hadde ikke like mye menssmerter fredag som på torsdag. Legen lyttet etter hjertet uten å finne noe, men som hun sa selv så var det egentlig for tidlig i svangerskapet (11+ 5). Hun kjente at livmoren var lukket og sa at det var et godt tegn.

Men jeg hadde en veldig dårlig følelse. Visste allerede da at det var noe galt. Legen konfererte med KK som ga meg en time til UL på mandag. Jeg skulle altså gå å vente i 3 dager før jeg fikk bekreftet/avkreftet det jeg fryktet.

Gikk rett ut i bilen og ringte til privatklinikken Volvat i Bergen.

Fikk med min søster og mor ved mi side gjennomført en innvendig UL som viste en tom livmor. Husker ikke faguttrykket, men ble forklart at det har vært en befruktning. Så på et eller annet stadiet har celledelingen stoppet opp mens kroppen fremdeles har trodd at jeg var gravid og dermed utviklet seg i den retningen. Denne type spontanaborter vil vanligvis oppdages på et tidligere stadiet (tror hun sa uke 8-10).

Så det gikk ikke så bra denne gangen. Men jeg tar det med godt mot. Jeg har flere forsøk foran meg og jeg og min samboer har bestemt oss for at vi tenker positivt og prøver igjen om ikke lenge.

Er heldig å ha mange venner rundt meg og en fantastisk arbeidsplass som til og med sendte meg blomster på døren i dag (Måtte si det tidlig på jobben da vi har pasienter som får cellegift og gravide har da visse forhåndsregler som må tas).

Jeg er fullt klar over at det ikke er uvanlig å abortere, men det her inne på "barnimagen" en hører om det. Det er ikke noe en går rundt og snakker om. Så jeg er glad jeg har dere her inne. Godt å høre ekte historier, både på godt og vondt.

Lykke til alle sammen. Nyt sommeren med fine små babymager:)

Uff det var fryktelig leit!! Så synd dere måtte gjennom dette, men bra dere ser frem og prøver igjen snart!!

Har en venninde som har abotert to ganger som forteller om fæle møter med Ullevåll sykehus i begge tilfellene. Hørtes riktig bra ut med den behandlingen du fikk på Volvat! Om det skulle skje med meg tror jeg at jeg ringer privat klinikk nå ja..........

Stå på nawm, og gle deg til neste gansg du har kul på magen :)

Hei!

Så trist å høre!!

Må bare få si at din historie er så og si identisk med det som skjedde med meg i august i fjor. Akkurat samme forløp! Det knuste meg og jeg var kjempelei meg!!

Nå er jeg gravid igjen da (12+4) og håper det går bedre denne gangen.

Ønsker deg masse lykke til og selvom det er nokså "vanlig" å abortere en gang i livet, er det lov til å være lei seg!

Mange trøsteklemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...