Gå til innhold

noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så trøtt og sliten, sovner hele tiden. i tilleg er jeg mye kvalm og har hodepine. er jo ikke bra å drikke for mye koffein, noen som har tips til hvordan jeg skal holde meg våken? desverre røyker jeg, hadde trappa ned masse, en nå klarer jeg ikke å røyke så få lengre, det eneste som hjelper mot kvalmen er nemlig røyk:( hva spiser, drikker, eller gjør dere når dere er kvalme? prøver liksom å slutte å røyke så må finne noe annet som demper kvalmen..

og til slutt, hvordan er det med patacet når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at frukt skal hjelpe på kvalme når man er gravid... å at man spis sunt regelmessig, drikk mye vann.. paracet spurte jeg legen min om i går.. å det kan du bruke som gravid, men ibux var ikke så veldig bra.. man skal jo selvsagt ikke ta for mye paracet, man må jo begrense det

Skrevet

takk takk:) drikker masse vann, er så tørst om dagen atte;) skal prøve med frukt, ikke sikkert det hjelper mot kvalmen, men kanskje jeg røyker mindre når jeg har noe å bite i.

Skrevet

Jeg spiser regelmessig (ca hver 3-4 time) og tar frukt eller ett glass saft (med sukker) innimellom... Sliter veldig med kvalmen selv, men dette døyver det litt....

Skrevet

For meg hjelper det mot trøttheten å gå en liten tur hver dag og å legge seg en halvtime/time tidligere enn vanlig. Trøttheten er ikke helt borte, men jeg merker jo at det hjelper litt. Forhåpentligvis går det snart helt over.

Frukt hjelper meg også mot kvalmen. Om du ikke har prøvd det kan du teste om det hjelper å holde seg unna melk.

Skrevet

Hei på deg og gratulerer med spire!!! Det er viktig å spise lite og ofte, når man er kvalm. Og selvfølgelig drikke masse vann, som alle sier! Jeg syns det er deilig å suge på isbiter når jeg er kvalm. Det lindrer for meg, også hjelper det for meg å spise. Selv om maten ikke frister mest, blir i alle fall jeg bedre etterpå!

Når det gjelder å røyke, er det bra at du har trappet ned! Neste skritt er å slutte! Jeg har klart det! Da klarer du det også! Det er veldig viktig med tanke på den lille bebisen som er inne i magen din!!! You can do it!

Skrevet

Hei:-)

Jeg røykte selv før jeg ble gravid første gang. Det er tøft å slutte- men her er mitt tips: Jeg fant mye informasjon om hvordan røyken skader fosteret og barnet (Gro Nylander sin bok "På vei") Dette las jeg om og om igjen hvar gang jeg hadde lyst på en røyk. Da hadde jeg rett og slett ikke samvittighet til å ta den røyken. Vet ikke om det fungerer på deg, men det hjalp meg i alle fall. Har ikke røykt siden november 2004! Og er stolt av det. Jeg tillot meg også å se veldig ned på de som røykte, og finne alle de negative sidene jeg kom på. Lykke til! Jeg er sikker på at du klarer det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...