Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt fortvilt nå...har jo aldri sjekket om jeg har eggløsning...men på de testene man tar på nett i forhold til syklusen osv,så skal jeg ha EL mellom 5-11 juni...

men nå leser jeg at mange kan ha eggløsning flere ganger i mnd...

rett etter mensen og helt forskjellige dager enn det testene viser...

vet ikke hva jeg skal gjøre...må jeg ta eggløsningstest hver eneste dag for å finne dette ut??

er kjempefortvilt nå :(

noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har jo ikke eggsløsning i flere dager, da!! Du bør teste to ganger per dag (morgen og kveld) fra dag 10/11 i syklusen din. Anbefaler Clear Blue digital.

Skrevet

men det er jo noen som sier at de har eggløsning to dager etter TR ??

blir helt forvirret av dette...

vet du hva det koster for clear blue digital?

Skrevet

De aller fleste har bare EL en gang i måneden. Jeg har testet bare på morgenurin og har funnet EL hver måned jeg har testet.

De billigste testene finner du her: http://www.billigtest.dk/

Skrevet

EL er like individuell som vi kvinner. Det kommer helt an på sykluslengden din blant annet. Noen har syklus på 25 dager og andre helt opp til 40-45 dager. De generelle "veiledningene" bygger stort sett på gjennomsnittet som er rundt 28 dager. Den eneste måten du kan finne ut når DU har EL er å teste eller å ta temperaturen hver morgen. CB digital koster 269 for 7 på apotek, men de kan fås billigere på internett.

Skrevet

Hei

Vil bare legge til at når EL kommer i syklusen kan variere fra måned til måned (de fleste har bare en eggløsning per mnd). Begynn å sjekke som de sier dag 10-11 og test morgen og kveld siden du må prøve å bestemme så presist som mulig når testen skifter fra negativ til positiv (i teorien skjer det omtrent 14 dager før neste mens, men det varierer en del har jeg funnet ut). Om morgenen er den første urinen konsentrert så du trenger ikke å gjøre noen forberedelser før du tester. Når du tester kveld så må du passe på å kutte ut drikke de siste 4 timene før du tar testen, og gjerne ha tisset 1 gang i den perioden. På den måten får du konsentrert opp hormonene i urinen som du tester. Når du blir tryggere på når i perioden din du finner skiftet så kan du eventuelt vurdere å begynne å teste senere.

Det er flere som har måneder de ikke finner noen positiv EL. Muligens er det uhell med testinga eller alternativt er det en måned man ikke har eggløsning.

Hvis du skal insemineres i utlandet så vurder om du skal få sjekket at hormonstatusene er OK og eventuelt at egglederene er åpne (se andre diskusjoner). Du kan spare mange frusterasjoner og penger på å få avklart om alt er OK (fant selv ut etter noen forsøk at jeg har en tett eggleder).

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for fine og gode råd:)

blir bare helt oppgitt over hvor liten sjansen er å bli gravid hver mnd:(

ca to dager er jo ikke mye å skryte over... er nå på dag 8 i syklusen min, med andre ord er jeg ferdig med TR for et par dager siden...

hvilke eggløsningstester anbefaler du solsikke73?

har sett litt på clear blue digital? synes den virker grei...men har jo ikke mange dager å gå på siden jeg snart er på dag 10-11...

og jeg har jo som sagt ingen erfaring i å prøve å finne eggløsningen min.

og en rastløs sjel må jeg si at jeg er..hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...