enogtoogtreogfire Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Hei ! Er det noen som vet om hvilke begrensninger/ hvor sent i svangerskapet en kan fly når enn venter tvillinger.
MarTo Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Man kan ikke fly de siste 6 uker - ingen andre regler for tvillinger. Sikkert greit å ha med seg papirene sine - da man ofte ser ut som man er lengre på vei.
myk1+1=2 Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Hei Jeg snakket med forsikringsselskapet mitt igår, og de sa at flyselskapene har egne regler for tvillingsvangerskap på flyreiser.
bratt Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Jeg ringte føden da jeg skulle stavanger- trondheim i uke 22 for å høre hva de mente. Hadde trodd det var planke kjøring, men da sa 3 jordmødre der at de anbefalte det ikke. Du har mer press i livmoren med 2 stk og ting kan skje ofter med 2 i magen. Her er det sikkert individuelle råd, men jeg reiste ikke. Orket ikke at jeg skulle ha mistet de for en flytur, i og med at jeg var bare kommet i uke 22 også, ikke innenfor grensen. Snakk med legen din om du er usikker. Mine råd fikk jeg på føde på Stavanger sykehus. Lykke til med 2 i magen, her er jeg takknemlig for hver uke som går:) Er nå i uke 28+2
enogtoogtreogfire Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei ! Rart at anbefalingene kan være så forskjellige da. Snakket selv med privatpraktiserende i Stavanger, tidligere jobbet ved SUS, og hun ønsket meg god tur til Kreta. Vil da være i uke 21 når vi drar på vår to ukers ferie. ???
bratt Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Ikke lett nei og vite hva du skal gjøre. Jeg ville fulgt magefølelsen og gjort det du selv kjenner er riktig, men forstår det ikke er lett å vite hva du skal gjør. Kanskje en ide er å måle livmorhalsen først iallfall, så du vet den er lukket, og alt ok der. Lykke til uansett, og det er jo noe med hvor frisk du har vært i svangerskapet så langt også.
Annkimor Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Kom hjem fra nord norge i går. Fløy begge veier. Både jordmødre på a-hus og i kommunen og leger både a-hus og fastlege så ikke noe problem med det! Håpløst at helsepersonell svarer i hytt og pine, og at det ikke er generelle rettningslinjer. Gikk i allefall kjempefint for meg å fly. Var bare 1,5 time hver vei, men bare ha på støtte strømper og pass å å bevege deg underveis. Fløy med norwegian, sto at de krevde legeerklæring av alle gravide. Styra masse med å få tak i det, men tror du noen spurte???? God tur.
trine ;-) Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Jeg skal fly 1,5 time innenlands i uke 29 - med retur en uke senere. Jordmor hadde ingen invendinger mot dette - så lenge jeg føler meg i fin form. Hun anbefalte også legeerklæring på at jeg ikke er fødeklar før i september - siden jeg vil se ut som jeg er fullgått - og mulig vil få spørsmål om dette fra flyselskapet. Men noe senere enn dette vil jeg selv ikke tatt sjansen på en lengere flytur. Vi har bestilt og betalt reise og opphold i Italia for 3 uker i juli. Dette ble gjort før vi i det hele tatt visste at jeg var gravid..... Jeg reiser ikke.... Bare tanken på trange flyseter og leiebil i 3 uker gjør meg uvel. Men mannen min og våre jenter på 10 og 14 år korter inn ferien til 2 uker og skal kose seg uten mor. De trenger denne ferien og har gledet seg så mye - Så da blir jeg hjemme og ruger nurkene store og sterke, mens resten av familien svetter i Italia ;-)
Jannec2 Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Jeg er naa paa grand canaria i uke 27 og det har haatt kjempe fint. Saa lenge formen er bra saa er det bare aa dra. Men naar du kommer i 8 mnd saa har jeg faatt anbefalinger om aa ikke fly. Personalet tok godt vare paa meg og de er veldig oppmerksom paa deg, naar de ser magen din. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå