2.gangs Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre med de skarpe neglene til sønnen min? Han er snart 4 måneder. Har prøvd å rive, men de er for harde til at jeg får det til. Klipper de ofte, og prøver å file de, men de forblir sylskarpe uansett hva jeg gjør. Han har seborreisk eksem i hodet og pannen, og han klør veldig (særlig i hodet). Hodet hans er fullt av kloremerker. Han sover med votter om natten, men han kan jo ikke ha det på døgnet rundt. Skulle derfor gjerne fått gjort noe med de skarpe neglene, slik at han ikke fikk klort seg så mye.
RødRev Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Min sønn har atopisk eksem og klør seg også mye. Har ikke så veldig gode råd dessverre.. men jeg sjekker neglene hans hver morgen og klipper/ river da eventuelle skarpe klør. Likevel klarer også han å klore seg litt, tror nesten ikke det er til å unngå fullstendig. Men dersom dette er et stort problem, ville jeg tatt det opp med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Det er jo vanskelig å gjøre noe med når du har startet å klippe neglene... Hvis man biter/river dem fra første stund, blir de ikke så harde eller skarpe.
therese nyhus Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 når du har badet barnet ditt, så blir neglene myke. jeg biter litt i enden å river de av. funker veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå