Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 der var du. jeg har etterlyst dg, lurte på hvordan det gikk med dg
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Hei Tryne:D Er så sjeldent inne her.. Men i går fikk jeg lyst å se hvordan det går med alle jeg "kjenner" her:D Jeg har det kjempefint, ingenting å klage på. Vesla mi er blitt 15 måneder allerede og hun er bare så skjønn. Kjempeblid og aktiv som bare det:D Tanken på en til har kommet smygende, og jeg har kjempelyst på nr 3....................... (jeg som ALDRI skulle ha flere) Men mannen min vil ikke ha fler, så jeg har slått det fra meg. Er heller bare så vanvittig glad for at jeg har fått to.. ikke alle som får det, nemlig! Du da, ser det ikke har vært så lett for deg...?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 Jenta di er også blitt stor ja:) har du hjemmeside enda?? hadde vert kjekkt å sett hvordan det går med knøttene dine;) Forstår veldig godt at du har lyst på flere, tanken kommer alltid snikende enten man vil eller ikke. Å så meg da ja, hmm, hvorskal jeg begynne. her er ett innlegg jeg skrev i februar, du kan begynne med å lese det, det var etter samtale med Klinikk hausken (privat IVF klinikk): "ja, hvor skal jeg begynne? jeg trodde jeg skulle være glad for å være i gang, men det er jeg ikke. grunnen er vel rett og slett at det var mye negativt som ble sagt om min tilstand der nede. jeg er langt fra opptimistisk for å si det sånn. Det hele begynnt med at vi fikk vite at vi har 1-3% kjangs for å klare det selv. ikke så veldig oppløftende når man da vet at vi har like dårlig kjangs for å bli gravid som de som bruker kondom. Så ja, ikke særlig kjekkt. Han sjekket eggstokkene mine for å se hvor mange egg jeg hadde. Hva skal man si, resultatet var ELENDIG. jenter på min alder har vanligvis 20 egg på hver side pr. syklus, jeg hadde 4 egg på en side og 6 på en annen side. Altså, jeg har ikke mange egg å ta av i forhold til IVF en gang. han forklarte meg at jeg var i en subfertil fase, det vil si fasen før overgangsladeren. Gjennomsnittlig er folk i akkurat denne fasen i 41 års alderen, og jeg er altså der 20 år tidligere. det er svært få som klarer å bli gravid da. Så ja, elendig nyhet dette også. Han så svært alvorlig på dette og det virket ikke oppløftende i det hele tatt. Så er jeg knust, ja. Jeg er virkelig knust. jeg vet at om vi ikke klarer det på disse 3 forsøkene så blir det ikke flere på oss. Å jeg mi si at jeg er meget bitter på legen min som har latt meg miste, jeg skulle hatt en liten en nå. men nok om det, det har jeg sagt før. Videre satt han meg på p-pillen nå fordi han ville at eggstokkene mine skulle hvile en syklus fordi at ellers ville det bli altfor lite egg ved ett eventuellt uttak. Så nå går jeg altså på pillen. jeg måtte også gå på to forskjellige blodfortynnene som jeg skal begynne med om 2,5 uker. dene ene er i tablett form den andre er en sprøyte som jeg må sette på meg selv. han har tatt meg på sterke doser på alle andre medisner som jeg skal ha fordi han er redd for at det ikke kommer til å bli noe særlig med egg. Jeg skal først i en nedreguleringsfase om 20 dager, da går jeg inn i en kunstig overgangsalder. 2 uker etter dette skal jeg begynne på hormoner og rundt den 23.april skal vi t aut egg om alt går etter planen. Jeg må hele veien ta å sette 3-4 sprøyter på meg selv hver eneste dag. Lite hyggelig. han kunne ikke gi oss noen & kjangs for å lykkes fordi at det meste gikk ut fr alder, men jeg hadde ett problem som ikke var normalt for min alder. men vanligvis ville han sakt 50%kjangs for å lykkes, men om det stemme hos oss var ikke sikkert. Jeg fikk ingen medsiner for stoffskiftet, så det er fortsatt en evig kamp som jeg har gitt opp. alt i alt var det meste negativt, og ikke oppløftende. Men en ting er sikkert, noe flere enn 2 barn blir det aldri, mest sannsynlig blir det bare det ene. jeg følte meg tom etter at jeg hadd evert der, og jeg ble sliten av berre det, så hvordan dette skal gå vet jeg ikke". Videre startet jeg på første førsøk. jeg fikk noen hestedoser, likevell ble det ett dårlig resultat. PÅ UL viste det bare 3 egg, hvor bare ett var godt nok. Dette var nedslående, oh jeg reagerte mye dårligere på medisinene enn de håpet. uansett, dette egget ble efruktet å satt tilbake. det delte seg ikke helt opimalt. ca 14 dager gikk, og mensen kom også denne gangen. Så da sitter jeg her da, prøvd 1,5år denne gangen 8sist var det 2 år), og tiden begynner å renne ut. Eggene mine forsinner og de er av dårlig kvalitet. Vi har 2 forsøk igjen, klarer vi det ikke da så blir det ikke flere barn på oss. Vi blir ikke godkennt i det offentlige:( Vi har snakket om adopsjon. problemet er at vi er så unge, så det er minst 7 år til vi har ett eventuellt barn i hendene, da er jenten vår blitt så stor. dette synes jeg er så trist. Situasjonen vår begynner å bli svært vond, men det er få som forstår det
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Huff, det hørtes ikke lett ut nei.. Skjønner det er veldig sårt for dere.. dere har den unge alderen mot dere.. samtidig som kroppen din jobber mot deg.. skjønner veldig godt du ikke er positiv..! Det eneste man kan gjøre er å prøve å tenke fremover da, og håpe at de neste forsøkene er positive..!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2008 Vi får se hvordan det går på neste forsøk etter sommeren. Kunen få det før sommeren, men jeg orket ikke. det var en stor påkjenning med alle disse medisnene. men det var vertfall kjekkt å "se" dg igjen:) Godt å se at du har det bra
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Kanskje litt godt med en sommerferie og.. uten å tenke på medisiner og bivirkninger..? Er ikke så kjekt med ubehag heller, selv om man selvsagt tar det med seg... Jeg har hjemmeside ja, men den er ikke blitt oppdatert på en evighet.. skal reise på ferie i morgen, skal få oppdatert den når jeg kommer hjem:D Du får ha lykke til, håper det lykkes for dere..!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2008 Du får ha en god ferie da, så snakkes vi kanskje når du kommer hjem. kos dg med jentene dine. Vi snakkes
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Da er jeg kommet hjem etter en lang og herlig ferie. Kan ikke si det var vondt å komme vekk litt:o) Hvordan går det med deg da?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2008 Så kjekkt at dere har kost dere:) Ingenting er bedre enn det. hva gjorde dere der? Med meg er det det samme. Føler meg mislykket, og ønsket om å få ett barn til blir berre større og større. Nå må jeg ærlig si at dette er nå like vondt som da jeg prøvde på nr.1. hadde aldri trodd at det gikk an, men det gjør det. det er nå bestemmt at vi skal i gang med andre IVF forsøk i august. har også bestillt meg to bøker som en dame har skreve som hadde det samme problemet som meg. Nå var ikke hun like ung da, hun var 42 år. men hun klart eå få to barn, så tenkte jeg skulel se om jeg fikk noen gode ideer:)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Huff.. så leit å lese at det er likt nå som før.. Man har jo det lille håpet at kanskje det går bedre nå... Håper boken gir deg masse gode råd og ikke minst håp:D Her hjemme har vi hatt en lang samtale ang barn. Samtale, diskusjon, endte nesten i krangel her.. hehe.. ikke så ille men... Blir nok prøving på nr3 her også) Men ikke enda, jeg vil ha den tiden nå alene med vesla mi.. Dessuten vil jeg gjerne ha jobbet litt også. Så det blir først om et par år...) Eldste jenta mi går jo på skolen, så jeg har dagene helt alene med vesla.. er så koselig:o) Og jeg vet ikke hvor mye det blir med vesla.. Siden hun er født med albinisme så blir det jo litt ekstra... men slike ting finner jeg ut av innen vi prøver:o) Men.... blir det til at jeg kommer til å slite da også.. da orker jeg ikke. Prøvetiden husker jeg som et langt og evig mareritt.. Går det over ett år, da melder jeg pass! Jeg har tross alt vært så heldig å fått to barn, og jeg er fortsatt helt utrolig takknemlig for det..! IVF i august ja.. det er jo ikke så lenge til..! Håper det klaffer og at du slipper å slite mer..!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2008 da kommer du vil inn her igjen etter hvert da:) jeg har sagt at om vi får til å få ett barn til så er det stopp her også. dette gidder jeg ikke å gjøre en gang til, det er ett MARERITTT. det gjør vondt langt inn i hjerte rota:( men jeg kan ikke gi opp nå, jenta mi har jo ingen søsken. Å hadde jeg gitt opp nå så hadde jeg angret resten av livet for å ikke ha prøvd.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Det er nettopp det du skriver jeg tenkte på og... Gir jeg opp får ikke jenta mi søsken..! Det ble et press til slutt.. Men.. man kan ikke gjøre noe mer enn det beste man kan.. Og går det ikke, da har man i det minste gitt det et godt forsøk.. Jeg forsøkte jo å slutte å prøve mange ganger.. men etter bare noen dager bet jeg tenna sammen og sto på igjen.. Det ble en vond sirkel til slutt...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2008 Ja, det blir en ond sirkel. Men jeg håper vi lykkes med det, skal vertfall prøve alt. Jeg vil ha ett barn til å jeg gir meg ikke. Men nå vil det nå vise seg når det blir forsent for meg uansett. Men jeg hukser jeg fikk se den nydelige albino jenta de, hn var helt hærlig. Men vet dere hvor stor kjangs det er for at også nr.3 kan få dette?? Var det noe med at dere va bærere av genet?
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 14. juni 2008 #14 Skrevet 14. juni 2008 Både jeg og mannen min er bærere av det genet, begge må ha det for å få et albinobarn:o) Vi har 25% sjangse for å få barn med albinisme.. hvert fjerde barn.. hehe..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. juni 2008 Sannsynligheten er jo egentlig ikke sånn kjempe stor da på en måte. uansett så betyr det så lite, men man må jo ta visse forhandsregler for barnet etter hvert som det vekser opp (tenker på sol osv...)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 14. juni 2008 #16 Skrevet 14. juni 2008 Nja..oddsene er ganske store da... Men, det hadde ikke gjort meg noe, de er så fine atte... Lyset er vel det som plager mest, men hun har filterbriller.. og når vi var på ferie nå viste hun at huden hennes er veldig sterk, og hun klarte seg godt uten briller også)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 14. juni 2008 så bra da:) Hun skal vel ikke ha direkte sollys, eller?? de er like fine som andre barn. betyr ikke noe om de er lyse i huden, brune, svart eller hvit hår. De er fine akkurat som de er
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Hun kan ha sollys, så lenge hun har på solkrem og filterbriller:o) Du har rett, spiller ingen trille hvordan de er..) Ellers da.. humøret like på bånn?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. juni 2008 så bra da:) Smøre henne bra da, så går det så fint så jeg har så lyst å se bilde av barna dine igjen, de er så herlige:) Ellers er humøret på bånn ja, møkka greier. Vil ha det etterlengtetde barnet, å jeg vil ha det før det er forsent. det eneste positive er at jeg bl ei går ferdig utaddnet sykepleier. Fikk A på avsluttende eksamen:D
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Åh så flink du er..! Sykepleier er ikke verst da:D Jeg har masse bilder av jentene... om du er på nettby så ligger det mange der:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå