skalken Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 var det forskjell? tenker på formen etterpå, selve opplevelsen osv? hadde akutt keisersnitt forrige gang, er nå gravid igjen og legen skal søke om å få planlagt keisersnitt denne gangen siden forrige opplevelse var fylt med total angst for barnet og mitt sitt liv... håper noen har erfaring :-)
3barnsmamma<3 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Det er stor forskjell på akutt KS og planlagt KS. Iallefall for min del.. Jeg hadde først et akutt KS, da hadde jeg gått med rier i flere dager og hadde store intense smerter. Der det etter KS viste seg at gullet mitt sto å stanga mot symfysebenet. Det hele endte med akutt KS med full narkose, ettersom epiduralen de satte virket bare på halve kroppen.. Opplevelsen var traumatisk. Fikk dårlig behandling av lege, og alt var egentlig helt absurd. Hele opplevelsen virker nå som en dårlig vits. Mye som skjedde som jeg aldri trodde ville skje. rett og slett elendig, men mye av dette kom av en elendig lege. neste graviditet hadde jeg planlagt KS, og det var mye bedre. Rolig og behersket. Fikk god informasjon på forhånd, fikk være våken under inngrepet ved spinalbedøvelse, mannen fikk være med, og ikke minst, jeg slapp den legen jeg hadde første gang! Men jeg hadde like vondt etter KS begge gangene. Hadde smerter i arret og måtte ta det veldig med ro. Holdt på å svime av en gang etter siste KS. Så man må ta livet heeelt med ro. Gjør minst mulig de første dagene. men dette vet du sikkert.. Men iallefall, et planlagt KS er mye mer rolig og bedre enn et akutt KS. Ønsker deg lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå