Blue Lady Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Lucas skulle så absolutt plante et sånt kjernehusfrø i dag, han gleder seg til det blir plante.. jeg er meget skeptisk, hehe. Har noen timianplanter som ennå er små, tenkte å lure nedi en sånn om eplefrøet ikke kan gro...
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Det er godt mulig at det vil spire, men det er ikke sikkert det blir en herdig plante. Og det er veldig lite sansynlig at frukten blir god. de aller færreste epletrær sådd "naturalia" får gode frukter. Av de plantene som har gode (store og smakfulle) frukter, tas det stiklinger, og planten formeres vegetativt ved poding på grunnstamme (en form for kloning). Dette skjer omtrent 1 av 10 000 trær. Genene til epletrær er utrolig variable, og avkommet har ofte vidt forskjellige gener fra morplanten når det formeres generativt. (med frø) Hehe, her ble det repetisjon fra gartnerskolen gitt=)
Blue Lady Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 Ok, takk. Hadde ikke trodd det skulle bli et stort fint epletre ) men hvertfall "noe" sånn at Lucas blir fornøyd.
Libido- Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Det vil jeg tro. Plantet masse forskjellige frø jeg fant i frukt og grønnsaker da jeg var lita =)
mamman til to gutter Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Vi plantet alle mulige frø når vi var små, tror rekorden var en plante på ca 20cm fra frø fra en appelsin:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå