Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svei av en liten formue på noen fine plagg i ull og silke fra Nøstebarna for litt siden, men var litt uforsiktig og kjørte dem i vaskemaskin på ullprogram 30 grader...Det skulle jeg ikke gjort, for plaggene kom ut nærmest tovede, i mindre enn prematur-størrelse...Skulle gjerne slippe å vaske disse plaggene for hånd - tar altfor lang tid, og er helt upraktisk synes jeg. Vet noen om det funker å vaske dem på ullprogram, men med kaldt vann, i maskinen?

Skrevet

Jeg vasker ull og silkeplaggene fra nøstebarn på kald ullvask. Men det er ikke alle maskiner som vasker like skånsomt på disse programmene, så det kan være lurt å teste med noen få plagg så du slipper å ødelegge alle klærne. Har også gått til anskaffelse av vaskeniddelet nøstebarn har til ull og silke, funker kjempe bra. Er litt dyri innkjøp, men varer lenge da det går med svært lite på en vask

Skrevet

Hei!

Brukte du Milo eller vanlig vaskepulver?? Jeg vasker nemlig alt i maskinen, ullvask 30 grader, men da med Milo + skyllemiddel... Det har alltid gått helt fint. Du skal ikke vaske ull i kaldt vann heller for da krymper det også:-) Du kan prøve å skylle opp det som har krympet med vanlig hårbalsam for å strekke det litt og få det større igjen ;-)

Skrevet

Mange takk for fine tips :) jeg får prøve meg fram litt. Brukte Milo sist, men har også kjøpt såpa fra Nøstebarna, så skal definitivt bruke den neste gang. Skal også prøve shampo-trickset på de to plaggene som har krympa, i håp om at de vil strekke seg litt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...