Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om det er noen av dere som bruker temperaturmetoden for å finne ut eggløsning? Har tenkt å slutte på p-pillen om ca 1 måned, og lurte på om jeg skulle begynne med dette da. Er det like sikkert for oss som har pcos at dette stemmer? Både gleder og gruer meg til å slutte på pillen, for kommer sikkert ikke til å greie å slappe av og tenke på det hele tiden om jeg kommer til å bli gravid eller ikke. Har forresten vært hos min gynekolog for 2 uker siden, og hun gav meg gode utsikter. Hun sa at spesielt når man går på p-pillen og så slutter for å prøve å bli gravid, så har man "ekstra" gode muligheter pga at hormonene har "roet" seg ned, og det tar en stund før det blir som før. Hun sa også at vi som har pcos ikke har større sjangse for spontant abort. Hun er med i et forskningsteam om pcos, og sa at dette trodde de tidligere, men det viser seg nå at det ikke stemmer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nordlandsjente 24. Skriver meg på her jeg, for jeg ønsker også å finne ut noe angående temping :) Håper noen kan svare oss :) Sluttet på Diane for 2 uker siden, og dersom mine beregninger stemmer har jeg EL til helga(dvs dersom hormonene er snille!). Krysser fingrene for at dette skal ordne seg snart!

Jeg har begynt å ta folat, sluttet å røyke for snart en måned siden, og prøver å leve sunt... Har kjøpt Salvie-te og tar kanelkapsler. Jeg prøver og ikke strese for mye. Slik jeg har forstått det så er det ustabile hormoner og insulinresistens som gjør at vi mister lettere... Men hva sa gynekologen din om dette?

Spennende at du skal slutte på ppillene, kanskje vi kan ta følge inn i 1 trimester snart :)

Skrevet

Hei! Jeg sluttet på pillen (og begynnte på Metformin) i februar, og begynte å tempe i april. Det var da i slutten av syklusen, så jeg fikk ikke sett noe til el, men i mai mnd fant jeg el ved å tempe. Jeg trodde ikke jeg hadde el, men det hadde jeg visst :) Tror det har med at det var ganske raskt etter pilleslutt og at jeg gikk på Metformin. Det beste av alt er jo at det klaffet på den el-en jeg fant! Så nå har jeg termin 2 februar 09 ::))

(Veldig greit å tempe, så slipper en å bruke masse penger på tester, om en ikke har stabile sykluser..)

-BAcer

Skrevet

Hei BAcer!

Gratulerer så mye! :)

Har du begynt direkte på Metformin, eller har du prøvd en stund tidligere å bli gravid? I følge min gynekolog skal jeg prøve i 1 år før jeg evn får noe....

Anggående temping: brukte du en "vanlig" temperaturmåler, og hvor målte du? Var det på samme tidspunkt hver måned?

Skrevet

svarte på pm'en din ;)

Skrevet

Jeg tempet for noen år tilbake og hadde jevn lav temp hver dag,

Brukte FF til å registrere og tilslutt gikk den helt i stå pga laaang syklus. Hadde vel ikke mens på 7-8 mnd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...