Gå til innhold

Da var slaget tapt - igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppgitt, fortvilet og ikke minst veldig trist nå....

Positivt hjemmetest den 16. mai etter innsetting av to fryseegg den 2. mai. Ropte et forsiktig hurra, med tanke på MA ved forrige forsøk.

Blodrøve forrige fredag(holder til i Tromsø hvor de tar blodprøve på rugedag 20)viste lav hcg(137).....Ny blodprøve i dag med hcg på 126 -altså synkende. Har fått beskjed om å slutte med Estradot og progestan og at kroppen mest sannsynlig ordner opp selv denne gangen. Har jeg ingen blødning innen en ukes tid, må jeg til UL.

Nå vet jeg ikke hvor jeg skal hente mer motivasjon til et nytt forsøk.....kanskje dette bare ikke er ment for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare gi deg en god trøsteklem! Kanskje du finner motivasjon til et nytt forsøk om noen dager - ikke lett å tenke positivt når det går slik. Det skjønner jeg.

Klem

Skrevet

Å så kjempe trist Kanskje i år:o( , føler sånn med deg!!!

Det er knallhardt å holde motivasjonen oppe når man får sånne nedturer gang på gang..........

Jobber i barnehage og ser der at det er mange både blant kolleger og mødre som mister, og som har vært igjennom IVF prosessen de også. En mor på min avdeling mistet 3 ganger før det tilslutt satt. Så mistet hun en gang til mellom de to barna hun har idag.

Skjønner veldig godt at du blir sliten av dette, og når du skal gi deg er det bare du som kan bestemme. Men ikke tenk at dette ikke er ment for dere. Dessverre er det fryktelig urettferdig hvem som blir gravid og ikke. Du har sikkert alle forutsetninger og ressurser for å bli en fantastisk mor:o)!!

Det samme kan jeg dessverre ikke si om alle foreldrene i bhg vår, der er det ikke alle som skulle hatt barn................

Sender deg en trøsteklem og håper du ikke gir helt opp

Skrevet

Takk for trøst og gode ord!

Ja, føler selv jeg har alle forutsetninger og ressurser til å bli mor...men livet vil ikke det akkurat nå. Uff, vanskelig dette her....håpet ligger der et sted,men det blir mer og mer vanskelig å tenke positivt etter så mange nedturer.

Skrevet

Dette var leit "kanskje i år".

Som du sier det er ikke enkelt å tenke positivt etter mange nedturer,

men håper tiden gjør det lettere for deg.

God klem:O)

Skrevet

Saa trist aa lese..Hvordan gaar det med deg/dere?? KOmmer dere til aa prove igjen??

Sender en stor klem

Skrevet

Det går jo greit på et vis, men er forsatt ganske lei meg og gråter mine tapre tårer av og til. Ikke lett, men jeg prøver å fokusere på det gode jeg har i livet mitt akkurat nå. Snart er det sommerferie - og det trenger jeg. Jobben og andre hverdagslig ting føles lite viktige til tider. Men i det store og det hele så går det litt bedre. Lurer forsatt om jeg skal orke flere forsøk eller om vi skal sende søknad om adopsjon. Håper å få svar i løpet av sommeren.

Hvordan er det med deg da Kanskje snart? *klar igjen* - ser at du også er i en uviss situasjon. Håper virkelig dere finner det som passer dere best. Ønsker deg og alle her masse lykke til!!

Skrevet

Vil bare gi deg en varm klem. Det er forferdelig trist, men ikke gi opp! Om en stund kan du se fremover igjen:-) Jeg har selv hatt 3 ma, men er fortsatt med i kampen. Jeg vet at det er sjangser for positiv test - så derfor må det jo være mulig med baby også!?

Mang bamseklemmer fra

Skrevet

Så trist å høre:-( Håper det går litt bedre med deg og at du klarer å se fremover mot nytt "regime", enten det blir nytt forsøk eller adposjon. Ønsker dere uansett masse lykke til! Dere fortjener virkelig at det klaffer! Trøsteklem

Skrevet

NEI!! Uff, unner ingen dette. Og det er så urettferdig. Ikke nok med at vi skal slite med å bli gravid, men når vi først får det til, så skal det gå galt. Vet desverre åssen du har det, og det er ikke noe alright. Det eneste jeg desverre får gjort er å sende deg en trøsteklem.

Skrevet

Ja det er en berg og dalbane dette, og for meg virker det som totalt bingo om det lykkes og hvem det lykkes for. Men så lenge prognosene sier at det er en overveiende sannsynlighet for at en skal lykkes, en vet bare ikke når - så er det vel bare å bite tennene sammen og belage seg på at dette kan bli en humpete tur. Og ja, mange som jubler ut at "jeg er gravid!" men er bør kanskje være litt forsiktig med å skru opp forventningene alt for mye før det har gått 12 uker for mye som kan skje før det, og å miste er vel egentlig vanligere enn man tror - det er bare ikke sa mange rundt en som forteller det. Jeg synes jeg leste at 25% av alle svangerskap blir avbrutt før uke 12, men dette og da inkludert de som aborterer veldig tidlig - så hadde man ikke vært igjennom IVF men unnfangelsen skjedd på vanlig måte så hadde man vel ikke merket det en gang.

Skrevet

Veldig trist at det ble slik.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...