Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har og hørt et eggeglass, eller 2 om det er mange knopper på. Men jeg har den i en litt større potte slik at det er luft rundt, setter i vasken en dag i uken- setter på springen litt og lar det renne godt gjennom. Står i et vindu med sol, men ikke direkte. De står fint, men kan ikke ha de i dette vinduet når det er vinter, for da har jeg på panelovnen under og da faller bare blomstene av. Ikke fått de igjen, har ikke så grønne fingre- men står veldig fint liekvel. Den jeg har nå fikk vi når Jonas ble født i februar, så står veldig fint....

Det fleste kommer i gjennomsiktige potter, ta av blomsterpotten du har utenpå å la den stå slik og se om den kommer seg. Ellers skal den skylles under springen en gang i uken og renne av seg før du sette den på plass igjen.

Gjest Rebel & frøken ledning

Det er bare tull at de bare skal ha et eggeglass i uken.

Jeg har behandlet orkideene mine sånn:

-En gang i uken skyller jeg gjennom potten med regnvann. Setter altså ut en bøtte og bruker regnvannet herfra til å vanne planten med. Hvis det ikke regner koker jeg springvann og tar bort det øverste "laget" med vann. bruker heller ikke vannet i bunnen av kjelen.

-Plasserer dem i gjennomsiktige krukker.

-Bruker spesiell bark, jord og gjødsel for orkideer.

- De skal ikke snues i vinduskarmen. utrolig følsomme for lysretning, og må derfor plasseres tilbake i samme vinkel når du f.eks har tørket støv i vinduet eller vannet planten.

Veldig viktig å gjødsle.

Mindre vann og gjødsel utenom blomstringstiden.

Hilsen gartner=)

Jeg har gjennomsiktig blomsterpotte. Har den i vinduet så er det sol står den i direkte sollys. Jeg skyller den i lunlent vann når jeg husker det. Og om det er en stund siden den fikk vann lager jeg en liten monsun(lar den stå å trekke vann en stund og lar det være noe vann i potten.

Så akkurat at det kommer en ny stilk igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...