Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 og hvordan gjør tannlegen dette? har sånn tannlege skrekk. men MÅ få fikset denne tannen en gang for alle. ikke er det fint heller. stor fargeforskjell fra min egen tann og den biten tannlegen har satt på. det var ikke stor bit i starten. men tannlegen har slipt bort mer og mer av min egen tann for å få bedre feste. har lagt på nytt 6-7 ganger nå
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Er det ikke et slags "skall" da, som man fester på den opprinnelige tannen? Tror det. Min erfaring med falsetter begrenser seg til programmer som "ekstrem makeover" osv...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 NEIheeehehehehNEINEI.... det heter FASETTER FALSETT er slik f.eks Michael Jackson, Prince, Justin Timberlake synger.,,,altså veldig lyst eller høyt oppe på skalaen.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 men hvordan setter tannlegen det på? gjør det vondt? og sitter det fast? pris?
Sivalur Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Hihihi - fasett er det såklart, jeg svarte falsett i en annen tråd, er vel derfra feilstavingen har dukket opp. *flau*... Angående pris så tror jeg det varierer fra tannlege til tannlege, du får ringe til en og spørre. Det er et skall de setter utenpå tannen, brukes vel kun på fortenner. Og når det er satt på så sitter det. Vet ikke helt hvordan det festes. Kan ikke tenke meg at det gjør vondt, og uansett vil jeg tro at du får bedøvelse. Jeg har også tannlegeskrekk men har vært mange turer til tannlegen i løpet av våren. Nå har jeg en gang igjen, da skal jeg få satt på plass kronen. Det er en slags hette som er støpt etter form på min jeksel hvor jeg har hatt et digert hull, den er støpt i porselen og gull og skal tres utenpå min jeksel og festes med et eller annet stoff. Kommer mest sannsynlig aldri til å løsne. Så - kroner på jeksler og fASetter på fortenner. Kronen min kostet forøvrig ca 5000 totalt, *tror* fasett er billigere.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Yadda veldig likt, men jeg måtte le litt, ikke vondt ment. Fikk bare så rare bilder i hodet av tannlegebesøk med nye falsetter. Vel, hadde jo ikke gjort noe om det hadde blitt mer lystbetont! Sånn, nå skal jeg fjerne meg fra tråden jeg ikke har noe med i det hele tatt:o)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Det koster ett sted mellom 4-6 tusen kr. Spurte min tannlege om dette sist jeg var der..;o) Men det kommer også litt ann på tannteknikeren som lager denne "greia" på tanna...;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå