Eplejenta Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg har pcos og insulinresistens, testa positivt nå før helgen, er selvfølgelig vettaskremt siden jeg hadde en MA i november... Men jeg tviholder på lille frøet og håper og ber om at h*n er sterk og har tenkt å bli der i mange mnd til!!! Men: problemet mitt er at jeg ikke har hatt mens siden februar...! Tydeligvis har jeg hatt eggløsning på et eller annet punkt etter dette, men det er jo plent umulig å finne ut når.... Tester med jevne mellomrom for å ha bittelitt kontroll hvis noe skulle skje, og siste negative test tok jeg 30.april. Positiv test nå 23.mai. Men... hvor lang tid tar det før testen slår ut? Slik jeg ser det er jeg vel et sted mellom 2 og 6 uker på vei...? Eller tenker jeg feil? Kloke tanker mottas med takk... Har forresten bestilt time hos legen ja, men det er ikke før til itrsdag og det er jo aaaaaaaaaaaaaltfor lenge å vente
BAcer vil ha flere :) Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Gratulerer!! Så spennende :) Håper den klorer seg fast til termin (når enn det er). Jeg vil tippe at du er rundt 4-5 uker på vei, jeg.. Det er sjelden testene slår ut før 4 uker, isåfall er det 3+noen dager.. Tror ikke det er noen annen måte å finne det ut på enn ul.. Kanskje du er heldig og får en tidlig ul for å komme litt på sporet igjen? Har du gått på noen medisiner frem til nå? Hva skjedde etter MA? Skjønner godt at du er litt engstelig, men jeg ville nevnt det til legen min, så kanskje du får litt bedre oppfølging denne gangen? Uansett: Lykke til!! :) -BAcer
Eplejenta Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Ja det er kjempespennende, men det er jo nesten bare helt utrolig at det er mulig, jeg og sambo lever i håpet men tør ikke glede oss helt enda Ja jeg og tenker at jeg må være ca 4 uker, så her er det bare å tviholde på nurket i 8 mnd til Håper på tidlig ul, SKAL ha, om jeg så må skrike meg til en Jeg har gått på metformin, og hatt kjempefin effekt på de, men slutta å ta dem i fjor høst da jeg hadde gått ned ganske mye i vekt og insulinresistensen hadde bedret seg. Er ikke helt sikker på hva du mener når du spør hva som skjedde etter MA -om du mener om jeg fikk noe oppfølging eller hva...? Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg begynte å blø, trodde først det var mensen som kom (jeg har jo ikke noe styring på når den "bør" komme) men skjønte fort at dette var noe mer... Viste seg at jeg var ca 10 uker, men hcg nivåene mine var allerede nesten helt nede igjen når jeg var hos legen. Kroppen ordna opp sjøl og jeg fikk mens igjen etter ca 3 mnd. Og så ingenting, før jeg nå testa positivt Så jeg har hatt fire el siste året og blitt gravid på to av dem, hehe... ikke verst
BAcer vil ha flere :) Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Hei igjen! Hehe, ikke verst det nei Skal du være med på PregMet studiet? Jeg er selv gravid :) er 4+5 på vei, men har time til gyn i slutten av juni. Har gått på Metformin fram til nå, så tror jeg kjører på frem til jeg får komme inn til henne, så satser jeg på at jeg får være med i studien. Det var kanskje litt greit at du ikke visste at du var gravid forrige gang? Selvfølgelig er tapet like stort, men du "slapp" å glede deg i 6 uker før du mistet (forstå meg rett..). Håper at denne spiren klorer seg fast til den er klar til å komme ut i januar/februar neste år!! Ta vitaminer og lytt til kroppen når den trenger hvile, og ikke kjør deg for hardt Dette skal gå bra! -Klem
Eplejenta Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg vil gjerne være med på pregmet, har du en link, en side, noe som helst jeg kan kikke på? I og med at jeg hadde så fin effekt på metformin har jeg i grunn lyst å ta de igjen, er redd for den svangerskapsdiabetesen, spes siden mamma hadde det når hun var gravid med meg og en av brødrene mine... Men å begynne på medisiner fordi jeg har lyst -nå som lille nurket har koblet seg på, DET tar jeg iallefall IKKE sjansen på uten nøye overvåkning... Men man må kanskje ha gått på metformin fram til man ble gravid for å bli vurdert? Ja jeg er veldig glad for at jeg ikke visste jeg var gravid sist gang, og nesten litt lei meg for at jeg fant d ut så tidlig denne gang... Kommer nok til å være ekstra engstelig iallefall fram til uke 10 ... Hell og lykke til oss begge to Hurra for baby på nyåret *Klem*
BAcer vil ha flere :) Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Skjønner godt at du ikke plutselig vil selvmedisinere deg selv uten tilsyn! Jeg vet ikke om en må ha gått på Metformin fram til man ble gravid for å være med. Tror ikke det.. men det skader jo ikke å sjekke det ut Dyttet opp et innlegg om det her inne. Her er linken også: http://www.barnimagen.com/forum/thread/137329602 Kan ikke du oppdatere hvordan det går på legetimen, da? Spennende å følge med *klem* -BAcer
Eplejenta Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 Klart jeg skal oppdatere Tusen takk for hjelpen!! Har sendt mail og meldt min interesse for å bli med på studiet i dag Klemmm
BAcer vil ha flere :) Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 NÅ?? Hvordan gikk det?? Hva skjer videre?
Eplejenta Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2008 Nja.... Ser ikke ut som det skjer særlig mye gitt Siden jeg flytter til Rogaland i august, fikk jeg til svar at Stavanger dessverre ikke er med på studiet lenger... så da utgår det vel for min del tenker jeg!! Hva med deg???
BAcer vil ha flere :) Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Jeg mente legetimen Jeg bor også i Stavanger! Eller, nesten, da.. Jeg sa ja til at jeg skal reise 4 ganger til Haugesund til gyn der oppe for å være med på studiet. Deu kan jo det du også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå