Gå til innhold

Til dere som har Emmaljunga City Cross

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har planer om å kjøpe Emmaljunga City Cross, med en eller annen bag, til vår vinterbaby. Jeg har noen spørsmål om denne vogna, som det hadde vært fint om noen ville svare på :)

1) Anbefaler dere City bag, mykbag eller hardbag?

2) Noen som vet prisen på mykbag og/eller hardbag?

3) Stoffkurven under vogna - blir den fort "slapp" slik at den nesten henger nedi bakken?

4) Kan man legge matvarer som melk osv i stoffkurven? Hvor mye tåler den?

5) Noen som har denne vogna og som får den inn i en vanlig bil (sedan, ikke stasjonsvogn)?

6) Hva er dere evt. misfornøyde med når det gjelder denne vogna?

Håper noen vil svare :)

Fortsetter under...

Vi har nettopp bestilt denne vogna. Har derfor ikke prøøvd den så mye ut, men har valgt denne fordi den er lett, stødig, fin og ikke minst fordi vi får den inn i bilen, en sedan. Må ta av bagen fra understellet, men ellers passer den fint. Har bestilt med city bag,

Vi har city cross, og er veldig fornøyd med den!

Har kjøpt oss city bag til, den er veldig stor og romslig. Kosta 1795kr.kjøpte den for 2 uker siden. Så jeg anbefaler city bag siden det er en separat bag. Da sparer du sportsvogn delen til babyen skal bruke den.

Stoff kurva under har ikke blitt slapp hos oss. Og da har jeg handla matvarer og putta under. Det er ei tjukk plate i bunnen av korga som gjør at den holder seg stram,

Ulempen er at den er tett under, så det er lett at det samler seg skitt og anna rusk der. Men det er egentlig bare å ta den av og riste det ut.

Vi får den i en vanlig bil.

Jeg er litt misfornøyd med kalesja på city crossen, at den kan sige litt bakover. Men det er visstnok en teknikk, så en kan få stramme den. Ellers er vi super fornøyd. Godt og lunt, og kjempegod å trille. Kommer oss overalt..

Er ganske fornøyd me vognen. (har me citybag)

Eneste jeg syns er dumt me bagen er at den er smalere i enden...d gjør at d blir litt klumpete nederst i beinenden (me dyne/voksipose). Forhåpentligvis blir d jo ikke brukt en stund fremover,men til høsten må nok jeg gåover til sportsdelen hvis jeg skal få plass. (hun er 2 mnd nå og ikke stor av seg, men ser ikke ut at d er mye å gå på i lengden)!

Har ikke prøvd den me sportsdel ennå da..

Heisann. Sjølv har eg hatt denne vogna et år, kjøpte city cross med sportsdelen, etter at jenta mi vaks fra bag-delen på min emmaljunga sport combi. Sjølv syns eg bagen til city cross virkar litt liten til en vinterbaby, men det er det vel ulike oppfatningar om. Jenta mi var fødd i August og eg brukte bagen til Mai, men det var en stor og god bag.

Eg har ikkje hatt problem med kurven under vogna, skulle ønske den var litt større, men den dett ikkje ned eller noke, sjølv om det virkar slik av og til. Har hatt to handleposar der utan problem. litt dumt med stoffkurv er at det liksom vil `gi etter` men det har gått fint hittil. Syns hjula er veldi go., på alle slags underlag., bedre enn lufthjul syns eg.

Bilspørsmåålet kan eg desverre ikkje hjelpe deg med sidan eg har stasjonsvogn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...