Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 skal på min andre kontroll til legen i dag og gruer meg noe sinnsykt. Sist jeg var der måtte jeg også stå på vekta.. skrekk og gru.. den viste 110 kilo!! Med klær, uten klær, som jeg veier meg hjemme er det noe mindre selvsagt. Nå er jeg 3 mnd på vei, og vekta har gått opp. nå, uten klær veier jeg 111,6, ligget stabilt på det i over ei uke nå. Med klær, sikkert over 112 kilo! Herregud, jeg har aldri i mitt liv veid så mye før. Før jeg ble gravid begynte jeg å trene, treente 4 ganger i uka, kondisjon og styrke. Først la jeg på meg noen kg, sikkert økt muskelmasse, så 2 uker før pos grav.test gikk jeg ned 2 kilo, nå er alt tilbake + litt mer.. Jeg er 164 høy, og altså 111 kilo i dag. skrekk. Og frykter legen kommer til å kommentere dette.. Forrige svangerskap begynte jeg på 94 kilo, og endte opp på 107. veide meg adri til jordmor, jeg veide meg hjemme, hun hadde ikke problemer med det. Spent på jordmora jeg skal gå til i dette svangerskapet. Men på legekontoret er de så nøye, pleierne står ved vekta når jeg går på den, siterer og skriver det ned. Helsekortet for gravide er flott å ha, men ikke med vekta på!! Åh som jeg gruer meg.. Jeg prøver å spise sunt, bedre nå som kvalmen er over, spiser frukt og grønt. E bevisst. måtte bare få ut litt frustrasjon.. Forholder meg anonym på denne jeg...inntil videre..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 hva spiser du? du må jo vite dette siden du er bevisst. at du spiser frukt og grønt utelukke rjo ikke at du spiser potetgull, bacon, masse smør osv.. hva med å kutte ut det usunne fettet og erstatte det med sunt?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Jeg drikker sjelden brus, spiser nesten aldri potetgull, men da kvalmen var på sitt aller verste var det kun salt, som salt snacks som hjalp, det og appelsinjuice. Nå drikker jeg nesten ikke juice heller. drikker mye vann. Spiser grovt brød med variert, sunt pålegg. drikker melk til brødet. Spiser middag med poteter, fisk, kjøtt og grønnsaker. Spiser frukt som banan og epler. Liker ikke kaffe, drikker kanske 2 kopper te i uka.
Lotta med novembergutt Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Kjære deg! Du har gått opp 1,5 kg og det er jo ikke mye i det hele tatt! Om du fortsetter å spise sunt og bevege deg så skal du se at dette går kjempefint Husk at mange kilo forsvinner etter fødsel, så det er jo store muligheter for at du ender opp under startvekten etter babyen er ute Jeg er nesten helt lik som deg - 109 kg ved første kontroll (172cm) - og jeg gruet med så jeg hadde helt vondt i magen den dagen jeg skulle til legen. Men det gikk kjempebra, og vekten ble ikke nevnt i det hele tatt - kun notert. Var på min 2. kontroll for noen dager siden - i uke 16, og har gått opp en halv kilo, og er egentlig fornøyd med det Han nevnte fortsatt ikke vekten under denne veiingen. Nå er det en liten uke til jeg skal til jordmor for første gang, og jeg kjenner jeg gruer meg. Håper jeg har samme "flaks" med jordmor som med legen min, og at vekten ikke blir blåst opp, men at det er de faktiske kiloene man går opp eller ned under graviditeten som man fokuserer på Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Det gikk kjempefint til legen. Hadde gått opp 1,5 kilo på 4 uker. legen sa ikke noe på vekta. Alt så bra ut. Eneste hun var litt urolig for var at pulsen min var litt høy, så jeg måtte ta enda flere blodprøver, for det kunne vise seg at jeg har lite jernlager, folatlager e.l. det kunne ha noe sammenheng sa hun. Også lette hun etter hjerterytmen, etter ei stund fant hun den. :-) Har ei god følelse nå:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Ja det er ikke kjekt å veie seg hos doktoren. Ivertfall ikke på laboratoriet når hun som er der, sier høyt vekta. Hun tenker sikkert ikke over det. Men for oss som er litt følsomme og litt over gjennomsnittet med vekt, Så er ivertfall jeg skikkelig ille berørt, Tenk om noen andre hører vekta mi. Sikkert ikke alle som fostår problemet med dette. Men de har sikkert ikke vektproblemer heller. Nei jeg veier meg hjemme før jeg drar på kontroll. Gjør det med en gang jeg står opp om morgenen. Med minst mulig klær på:-) Så skriver jeg det på helsekortet. Lykke til alle sammen:-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Heisan, jeg veier meg hjemme før hver kontroll, og legen sier det er greit. Veide 90 kg før jeg ble gravid. Var hele tiden bevisst på mitt kosthol, kuttet søtsaker, tok litt potetgull på lørdag(Ikke søtt, pga fare for svangerskapsdiabetes). Er nå i uke 38, og har kun gått opp 1,5 kg, så alt er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå