Gå til innhold

hvor mange egg skal settes inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under samtalen med Nordica,sa legen at siden jeg er såpass ung (blir 25) så skulle de kun sette inn ett egg, da "faren" for tvillinger ble veldig høy for meg.

noen med erfaringer om dette med antall egg som blir satt inn i forhold til alder.... jeg begynte å tenke litt sånn, at er det ikke bedre å sette inn to (om man har to befruktede egg) med en gang, i tilfelle det ene ikke fester seg?

hva mener dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke snakket om akkurat dette med min klinikk, men håper virkelig vi får sette inn to egg. Vi håper jo på tvillinger da, så det blir litt valuta for pengene *hehe*.

Men kunne du få inn to hvis du virkelig ville?

Min kone er kun 24, så det blir spennende å se hva de sier til oss!

Skrevet

vi har også lyst på tvillinger, blir jo faktisk to for prisen av 1 hehe.

nei huff jeg skal prøve å ikke tenke sånn, det er jo mer komplikasjoner med tvilling graviditet osv. men er lov å håpe :-)

nei han sa det bare slik, at siden jeg har så gode sjangser å bli gravid skal de bare sette inn ett egg.

men jeg skal ta det opp med de da når jeg er på uttak, og høre med de. må jo først se om og hvor mange av eggene som deler seg riktig etc. men det er jo større sjangs for å få EN baby også når man setter inn 2 egg...

Skrevet

Jeg vet at det kan bli mer komplikasjoner med to, og at faren for abort også øker. Men til tross for disse tingene, ønsker vi å sette inn to. Hvis du ønsker det samme, og kan stå for det, så synes jeg at klinikkene burde sette inn to. Så lenge det er en mulighet mht egg.

Min klinikk kalkulerer med rundt 30 % sjans for å bli gravid med 2, hvis man setter inn to egg. Spennende!

Lykke til!

Skrevet

Tror du skal lytte til Nordica, for mye handler om alder dersom ikke annet ligger til hinder. De plukker alltid ut det absolutt beste egget med de beste verdiene uansett. Ikke uvanlig at enkelte befruktet egg ikke viser seg å dele seg riktig eller ha de beste verdiene for innsetting. Jeg er snart 40 og har fått befkruktet både 5 og 3 egg, fikk derfor 3 egg av ulik kvalitet satt inn på 1 ivf - negativt (gikk engstelig for både twins og triple). 2 Ivf - 2 egg av super kvalitet ble satt inn. Ble gravid - ul viser 1 (heldigvis egentlig, skal jo være alene om dette).

Sjansen for at du kan lykkes med ett egg er helt klart tilstede.

Hilsen x-Nordica kunde

Skrevet
ja jeg får rett og slett høre med de....noen som vet hva prosenten er på å bli gravid med ett egg? nordica sa de ikke ville oppgi noen prosent, men bare at det var gode sjangser!
Skrevet

Hei

Jeg vil bare ha satt inn ett egg om gangen da tvillinger graviditeter i tillegg til de problemene som er nevnt over også har høyere rissiko for at barnet/barna blir handicaped. I den sammenheng så betyr penger og økt sannsynligheter for at jeg blir gravid i den syklussen ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...