Gå til innhold

Pumpe til flaske om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 uker gml gutt som jeg introduserta flaske for i går. Skal fortsette å amme, men vil bare at han skal lære seg å ta flaske slik at far kan mate av og til også.

Pumpet meg og ga ca 60 ml (dette hadde jeg regnet ut fra noe jeg fant på nettet) (Han er 4380 tung). Han slukte melken på flasken og det var jo bra, men det var tydligvis ikke nok for jeg måtte amme han videre da han ikke var fornøyd med den dosen han fikk....

kan noen si meg hvor mye han skal ha når jeg gir flaske ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er det bare han som vet! ;)

pump det du får ut, og så følger du med på hvor mye han spiser før han er mett! det øker jo med tiden også, husker at kveldsflaska til sara begynte med 60 ml, nå er den på 230 ml (6 mnd)

de får ikke i seg for mye, det styrer de selv!

Skrevet

og husk at ungen suger med ut enn du får pumpet ut... bare så du ikke tror at 10 minutt med pumpen er det samme ungen får ut på samma ti...

Skrevet

Vi gir også flaske med mammamelk på kveldene. Har av og til litt lite melk om kvelden, og må gi henne ekstra på flaske for å få henne mett og klar til soving. Gir først pupp og lar henne tømme den. og gir så alt i fra 60 ml til 120 ml på flaska. Noen ganger spiser hun bare 30 ml og noen ganger sluker hun 120 ml. Alt avhengig av hvor full puppen er og hvor mye hun får ut av den. Lar hun styre det selv, og lar henne spise til hun er mett. Hun gir klar beskjed om hvor mye hun vil ha og når det er nok...

Skrevet

Hei. Jeg ville anbefale at du gir pupp før du gir flaske på kvelden. Det gjør jeg, og resultatet er at jenta mi sover fem timer før hun skal ha mat igjen. Aberet mitt er at jeg gjerne da må pumpe den ene puppen ellers så blir det klissvått(også gjennom papirinnleggene).

Og tulla mi sover gjerne fire timer til før hun skal ha ny pupp. Og da pumper jeg meg også, pga ofte for masse melk. Natt og morgenmelka gir jeg til kvelden igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...