Gå til innhold

HVORDAN FRYSE NED POTET ETTER KOKING?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa spiser potet hver morgen, å hittil har jeg kokt en potet hver dag...men det tar litt lang tid...! Kan jeg koke 10 poteter og fryse ned i porsjoner? Moser jeg det før jeg fryser det, eller fryser jeg hele poteter? Pleier å blande 15ml morsmelk og olje i poteten. Må dette gjøres når den er tint, el kan jeg fryse den med det?

Hum, sikkert mange utrolig dumme spsm....

Et siste: hvor lenge kan en ferdig kokt potet ligge i glad pack i kjøleskapet uten å bli dårlig, eller bør jeg kaste det hun ikke spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har spist av det, ville jeg kastet restene.. hvis du har gitt henne halve og det var nok, ville jeg hatt den andre halve i kjøleskapet til neste dag. Forøvrig går det kjapt å koke poteter hvis du deler dem i mindre biter. Litt mer klønete å få skrellet dem etterpå, men det går.

Men hvis det egentlig er potetmos hun spiser, så kan du fint fryse dette, bland mosen ferdig med olje og melk og frys ned, når du tiner dem, sper du ut med litt vann eller melk, og rører godt, så blir det klumpefritt.

Og så kan du jo prøve litt blandinger, f.eks. potet og gulrot, potet og brokkoli, gulrot og persillerot og sellerirot. Disse var min gutt veldig glad i.

Skrevet

det skal jeg prøve, tusen takk for at du tok deg tid til å svare:-)

Skrevet

Eller så er det jo bare å koke poteten i mocro og da! :) Del opp i mindre biter, legg de i litt vann på en tallerker og kjør på full guffe et par minutt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...