mommy_87 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Skjønte dere skulle ha planlagt ks på gjøvik? jeg prøvde få på lillehammer men hun doktoren jeg snakket med der var helt umulig,. hadde ingen forståelse for fødselsangsten min å ingen forståelse for at jeg ikke hadde det bra... så jordmoren min ville vi sku prøve få på gjøvik isteden.. så lurte på hvilken doktor dere snakket med der som innvilget ks? fikk dere pga fødselsangst? hvor lenge før søkte dere? jeg er i uke 24+4 nå, å jeg bynner virkeli få panikk etter det møtet med hun på lillehammer... takknemlig for svar!!:-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Jeg husker ikke hva legen het, men det er ikke så viktig. Har du en god sak, så ordner det seg Men det er ikke akkurat så de kaster keisersnitt etter deg på Gjøvik heller... Jeg har ikke søkt formelt, siden jeg håper at en normal fødsel plutselig skal virke overkommelig for meg. Har bare vært til en fødselsforberedende samtale med jordmor/lege der det ble bekreftet at de ikke kommer til å tvinge meg til å føde vaginalt. Derfor har jeg ingen dato på plass eller noe sånt. Fikk innvilget på angstgrunnlag, ja. Var der rundt uke 26, mener jeg å huske.
mommy_87 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 okay.. nei de kaster vel ikke ks etter deg noen plass vel.. hehe.. men jeg syns jeg har gode grunner å det syns jordmoren min også, hun syns det var rart jeg ikke fikk innvilget på lillehammer så.. men der tror jeg at jeg kom borti feil lege fordi hun var vanskelig.. hun hadde ingen forståelse får fødselsangst, mente det var best å føde vaginalt samme hvor jævli det var får meg, å samme hvordan jeg hadde det frem til fødsel.. gadd ikke høre på grunnene mine engang, bare overkjørte meg totalt..
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Det går sikkert fint. Folka jeg har snakket med virket strenge, men de er gode på bunnen De er jo der for å hjelpe. De vil jo selvsagt ha oss til å velge det som i de fleste tilfeller er fysisk best for mor og barn - vaginal fødsel - men så handler det også om at mor skal ha et greit liv de månedene hun er gravid. Angsten overskygget alt for meg, men nå som jeg vet at ingen kommer til å tvinge på meg noe, har jeg det bra Håper du får den hjelpen/oppfølgingen du trenger. Lykke til!
mamma til 3 englebarn Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei. Jeg husker ikke navnet, men det var overlegen på føden + jordmor. Det var ingen lett samtale, for hun gir deg virkelig motstand. Men jeg var bedre forbredt denne gangen enn sist. Hun hadde bedre tid til å høre på mine argumenter enn hun på elverum. Jeg hadde også med meg mannen min denne gangen, og det hjalp meg mye. Jeg bare ringte på føden der og bestillte time. Er i uke 35 og var der for en uke siden. Du har god tid. Fikk innvilget pga en angstlidelse jeg fikk for 2 år siden etter forrige barn. Har 2 normale fødsler bak meg fra før, men ting forandrer seg her i livet... Anja het hun til fornavn hvertfall. Når hun hadde bestemt seg for å innvilge, snudde hun og ble ganske koselig, og lovet meg at de skulle gjøre alt de kunne for at jeg skulle få en fin opplevelse av det hele. Ønsker deg lykke til, men ha argumentene dine skrevet ned på en huskelapp og forvent å møte motstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå