Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var på 1.egguttak i dag, fikk 5 egg. Er det lite? Det var noen folikkler som var tomme, så de ble jo selvsagt ikke regnet med. Vet ikke helt hva dette betyr...om sjansene for graviditet er dårligere el ikke da det bare var 5 egg. Blir spennede å høre når de ringer i morgen..

Noen som vet litt om dette?

Synes forresten uttaket var smertefult. Petidin som smertelindring blir liksom ikke det store. Får susen i hode, men det er jo ikke der man trenger lindringen....

Skrevet

Mener at 8-10 egg er "normalen", men så lenge de lar seg befrukte og deler seg normalt så er det det viktigste! Fikk selv ut 17 egg på 1. forsøk hvor ingen (!) ble befruktet, så antall egg har ikke alltid så mye å si.

:-)

Skrevet

Er ikke sikker på hvor mye som er "normalt", dette lurte jeg mye på før første UL før uttak også. Er veldig spennende dette med antall egg ut, men som det skrives over her så er jo antall egg som befrukter seg det viktigste=) Jeg har hatt mitt første IVF-forsøk nå: hadde 21 eggposer, 18 egg ut og 14 ble befruktet, satte inn ett som resulterte i graviditet=)

Skrevet

jeg spurte på hvor normalen var og det var rundt åtte ni egg. men blir det fler så er det ofte at det ikke er så mange som blir befruktet pga overstimuli. jeg hadde 11 egg og av disse ble 6 befruktet, men av disse hadde jeg bare ett som var bra og den fikk jeg inn i dag ;) er så glad for den ene jeg har. lykke til på innsettingen

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var litt avhengig av alder og jeg var heldig om jeg fikk mellom 7 - 10 egg (36 år) 5 ble befruktet, 3 på frys og en sprellende gutt i magen som kommer om 7 uker.

Ikke tenk så mye på antall egg, dettrengs kun et egg for å få gullungen.

Lykke til.

Skrevet

Det er nok vanlig med 8-10 som de sier over her, men det er viktig å ikke være for opphengt i antall - je jeg vet det er vanskelig. Selv fikk jeg ut 8 egg på 1. forsøk (hadde også ganske mange tomme eggposer, muligens sammenheng med surfing pga høyt hormonnivå). Av disse 8 ble 1 (!) befruktet og bare 2-delt. Dette endte negativt. På mitt 2. forsøk nå i april fikk jeg bare ut 1 (!!) egg pga lave hormondoser. Dette egget viste seg imidlertid å være av god kvalitet. Det ble befruktet og fikk satt inn et perfekt gullegg. Er nå GRAVID!

Så bare slapp av - det er kvalitet, ikke kvantitet, som er viktig.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei jenter! Tusen takk for svar. Fikk beskjed om at 2 av eggene var befruktet per tlf, og på innsettingsdag var det 1 flott egg som de var veldig godt fornøyd med. Det andre var litt suspekt, og ble ikke til noe. Ikke til frys engang. Fikk satt inn det ene og alene. Så nå satser vi altspå på kvalitet og ikke kvantitet:-)

Lykke til alle sammen

Skrevet

hei

husk at det viktigste er ikke hvor mange egg du har, men om du har noen gullegg der.

ønsker deg masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...