Gå til innhold

Er det kynisk å vente til etter lønnsopgjøret med å fortelle nyheten på jobb

Anbefalte innlegg

Hei

... og er det egentlig lurt. Jeg er i et veldig godt arbeidsforhold, tror alle vil bli glade. Men jeg har ikke noen fastsatt stillingsbeskrivelse, nå er jeg blitt spurt om jeg kan vente med dette slik at vi tar det ved lønnsforhandlingene i juni. Ikke lenge til mao. Jeg har en tittel som sikkert sier det meste om hva min stilling skal inneholde, jeg tror heller ikke at noen vil plassere meg en annen plass etter endt permisjon. Men man vet jo aldri, har hørt ganske mange skrekkhistorier.

Jeg burde sikkert være mer fokusert på forandringen i livet som kommer nå, men jeg er glad i jobben min og vil forsikre meg om at jeg kommer tilbake til samme stilling og ikke ramler av lønns stigen.

Noen som har noen tanker om dette, eller som er i samme båt.

Er 12 uker nå og foreløpig er det bare samboeren min og min beste vennine som vet noe.

Fortsetter under...

Hvis du frykter at det vil ha noe å si så hadde eg ventet.

Sånn sett så har ikke arbeidsplassen din holdt seg helt etter boken med å holde på stillingsbekrivelsen.

Hvis du blir spurt hvorfor du holdt på dette lengre (vil aldri tro de gjør det) så svarer du bare at det er mye aborter i familien.

En må være litt kynisk av og til mener nå eg da:-)

Eg er forresten like langt som deg:-)

Lykke til:-)

nei jeg synes ikke at du er kynisk :-) Bare vent og se hvordan alt blir og så kan du fortelle det!

Helt enig med at hvis de spør hvorfor du har ventet så lenge, kan du si at det er en medisinsk historie i familien el. som gjør at du har brukttid på å slippe gleden løs!?

Man må være litt kynisk hvis man skal oppnå det man vil idag. Så vent med å fortelle det til etterpå du. Samme hvor godt forhold man har til sjefene sine, så vet man aldri hvordan de reagerer på sånne ting..

Annonse

Hei alle sammen

Tusen takk for mange svar. Jeg venter, lønnsforhandlinger er nå i juni, så rett rundt hjørnet.

Jeg gleder meg til jeg har papiret i hånden, slik at jeg slipper å luske rundt i hemmelighet lengre.

NEI! Ikke kynisk i det hele tatt! Det er typisk oss jenter å skal være så snille med alle. Du har ingen plikt overfor din arbeidsgiver å fortelle om graviditeten før det passer for deg. Selv om arbeidsgiver sier at de er for likestilling og ikke skal diskriminere gravide kvinner, viser det seg at de gjør det likevel.... :-( Så Norge har et stykke igjen på den fronten, dessverre... Lykke til med lønnsoppgjøret!

• 5 uker senere...

Hei

Ville bare gi en oppdatering her, jeg har fått kontrakten min oppdatert, ny og riktig stillingsbeskrivelse og lønnsoppgjøret var ikke noe å klage på. Jeg er nå ut av skapet på jobb, og så langt har alle vært veldig positive. Sjefen min ble veldig glad, fikk klem og hele pakka. Klart jobben skulle tilpasse seg situasjonen, dette ble jeg veldig glad for. For jeg vet at det ikke vil bli enkelt å få en vikar i dagens arbeidsmarked.

Alt i alt en solskinnshistorie:-)

Hei

Jeg satt i samme båt som deg da jeg gikk inn en ny stilling i april og ble gravid i mars, jeg valgte og fortelle at jeg var gravid når det var 14 uker, litt fordi jeg har tidlig fått mage og var mye dårlig og kunne ikke skjule det så lenge til,

Det gikk kjenpe fint, og har ikke hatt innvirkning på min stilling eller på lønnsoppgjøret har gått opp 3 lønnstrinn og skal i lønnsforhandlinger vedrørende min nye stilling til uka.

Det hører med til historien at jeg er annsatt i staten, og har en fagforening som er kjempe flinke på rettigheter og lønn.

Ha en del lov og rett i min utdannelse og det har jo også kommet godt med og jeg vet det vil komme godt med i mine forhandlinger av lønn til uka.

Men ei venninnne av meg har jobb i privat som liknet litt på din beskrivelse ho fikk ikke tilbake den stillingen hun hadde etter endt permisjon. så det er ikke lett, men er du usikker vent med å si det, du er ikke pliktig og si i fra på jobben så tidlig.

Ha en fin helg

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...