Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var lenge spent på om det ble uke 22 eller 23 på meg siden mensen var en del forsinket sist gang. Første fryseforsøk etter IVF nå.

I dag var jeg på UL.-kontroll, og alt var i sin skjønneste orden. Så på fredag begynner jeg å ruge igjen! :-)

Etter en ganske tung periode prøver jeg nå å se framover og tenke positivt. Man kan jo ikke gi opp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette blir en spennende tid. gratulerer.

Skrevet

Det blir spennende å følge deg, husker deg godt fra den gamle uke 14-gjengen. Denne gangen må det gå din vei, masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk, dere to!! :-)

Sprøtt å tenke på at det er 8 uker siden sist. Tida går vanvittig fort.

Skrevet

Ja, jeg skrev den "gamle" uke 14-gjengen, men det er jo kjempebra at du blir ruger så raskt igjen! Jeg er 10 uker på vei nå, og krysser alt jeg har for at du kommer hakk i hæl :))

Skrevet

Jeg har innsett i morgen, så spent på om eggene overlever opptiningen.

Lykke til! : )

Skrevet

Spørsmål til Nøtt og/eller Magstar; hvilken syklus dag setter dere inn eggene? En gang mellom syklusdag 14 - 18 etter mensstart??

Bruker dere progestan noen dager før innsettingen? Skjønner ikke helt hvorfor man må bruke både progynova og progestan før innsett jeg slik det står på min resept.

Skrevet

Jeg hadde første dag mens 8 mai og innsett 29, 21 dager ut i syklus. Legen min forklarte at egget ble befruktet og frosset, så egget er egentlig på dag ca4- 5 i utviklingen. Jeg tar progynova fra første dag men dvs ingen egen egg produksjon denne mnd og de trenger egentlig ikke følge min syklus. Dag 11 målte de slimhinne, at klima ser riktig ut. Dag 18 begynte jeg med crinone. I dag tiner de egg og håper på innsett i morgen.

Håper du ble litt klokere.. det er jo ikke lett å skjønne denne prosessen. Så bare spørr.. når skal du?

Skrevet

Hei Magstar, hvis det blir noe egg som overlever tining er vi omtrent likt i løypa, men hos meg skulle de evt sette inn samme dag som de tiner, dvs ca min syklus dag 18. Jeg har imidlertid bare ett strå med 3 egg på, og jeg har veldig liten tro på dette siden bare 5 av mine 17 ICSI befruktede egg overlevde 2 døgn. Eggene mine virker ikke så robuste, så jeg kan aldri tenke meg at dette går bra. Men intet skal være uprøvd, så vi får se hva som skjer...

Holder til på klinikk Hausken i Haugesund...

Lykke til til dere to;)

Skrevet

Hei lissi65! :-)

For meg vil innsettinga skje på dag 15 i syklusen. Eggene blir tint opp dagen før, dvs. i morgen. Jeg bruker Crinone som progesteronstøtte, og jeg startet med denne i dag, to dager før innsetting.

Lykke til! Krysser fingrene for at iallfall ett av eggene dine er et skikkelig gullegg!!

Skrevet

Hei snuppa.. endelig ja nå gleder jeg meg.. er så sikker på at du lykkes denne gangen med frysegg.. har sikkert godt med hormoner igjen fra sist også :o))

Det er nesten så jeg må ta meg en tur på fredag og hilse på hehe.. tenkte å ta fri fra jobben :o)) vi snakkes på tlf eller msn :o)

Skrevet

Lykke til Nøtt og alle dere andre:o)!!

Krysser fingre for at dere lykkes, jeg kommer etter i september satser på å være klar som ett egg for egguthenting og egginsetting da;o)

Skrevet

Jippi, begge eggene klarte det. I morgen tidlig skal jet til finland på innsett. Gru gleder meg.

Hva er ICS?

Skrevet

Ååå så heldige du er Magstar;);))

Forklaring på ICSI:

"ICSI = Intra Cytoplasmatic Sperm Injection

betyr at man hjelper til med selve befruktningen. For paret vil behandlingen fortone seg som en vanlig prøverørsbehandling. Forskjellen er at man her tar en og en sædcelle og fører denne direkte inn i egget. Man injiserer egget (mikrominipulator utstyr). Denne metoden brukes ved redusert sædkvalitet og/eller hvis vanlig prøverør ikke har gitt befruktning."

Masse lykke til i morgen, så kan vi jo senere oppdatere hverandre på veien videre;)

mvh

Skrevet

Hadde vært gøy å hilse på!! Men jeg er redd vi må kjøre rett hjem etterpå, for jeg får besøk på ettermiddagen/kvelden. :-( Har jo tre-fire timer hver vei.. Arg. Men kan hende vi får det til likevel? Sender deg en sms iallfall når dagen er der! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...