Gå til innhold

Hva skal jeg si til legen..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen imorgen for å få bekreftet at jeg er gravid og si at jeg ikke kan beholde det. Hva sier man? Må man forklare hvorfor man ikke kan beholde det? Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra man er hos legen til alt er over... Føler at livet mitt står på hold, orker ingenting pga kvalme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fortelle litt om mine erfaringer....

Når det gjelder hva man sier til legen, så er det vel bare å si det som det er. Jeg sa til legen min at jeg var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre, så jeg var hos han to ganger for å prate litt bare. Da jeg hadde bestemt meg for abort, ville han ikke sende henvisning før jeg hadde snakket med Amathea og var sikker på valget mitt. Så han var veldig nøye på at jeg ikke skulle ta en avgjørelse jeg kom til å angre på. Men legen har jo ikke noe med hvorfor du ikke vil beholde barnet, så du må nok ikke forklare deg om du ikke vil. Men han kommer sikkert til å spørre..

Hvis du kvier deg veldig for å snakke med legen tror jeg både Amathea og eventuelt helsestasjon der du bor kan hjelpe deg med henvisning til sykehuset.

Når det gjelder hvor lang tid det tar vet jeg ikke hva som er vanlig, men med meg har det tatt veldig lang tid. Jeg var hos legen dagen etter jeg testet positivt. Ante ikke hvor langt jeg var på vei, så ble henvist til UL på sykehuset. UL viste 4 uker, noe jeg nektet å tro da jeg visste at det var umulig. Jeg antok at jeg var ca 8 uker på vei..

Fikk ny time hos legen, diskuterte abort/ikke abort, en time til hos legen for å diskutere mer.. så samtale med Amathea, så legen igjen i går. Da fylte han ut papirer; begjæring om svangerskapsavbrudd osv..

Så ringte han på sykehuset og da fikk jeg faktisk time i dag kl 09. Jeg ønsket medisinsk abort, så de tok ny UL og da viste det seg at jeg hadde rett i mine antagelser og at jeg var lenger på vei enn forrige UL viste. Så da får jeg ingen medisinsk abort alikevel.. De skulle ringe meg senere på dagen for å gi meg time til kirurgisk abort. De ringte etter 6 timer, og da fikk jeg time 9. juni!!! jeg synes det er utrolig lenge å vente, og synes det er kjempedårlig at det skal ta så lang tid.. jeg vil gjerne bli ferdig med dette her, er ingen lett avgjørelse å ta. Og da er det vondt å gå rundt og vite at babyen i magen vokser seg større for hver dag. Og som deg er jeg utrolig kvalm og dårlig, livet mitt står bare på hold og jeg får ikke gjort noenting!

Håper det ordner seg for deg, lykke til :)

Skrevet

Takk for kjapt svar! For meg har det vært en grei avgjørelse. Men synes det er vanskelig når jeg ikke kan dele det med noen. Høres ikke bra ut at det tar så lang tid, jeg vil jo helst ikke vente. Men det bestemmer jo ikke jeg.. Håper du kommer igjennom denne vanskelige ventetiden.. Lykke til til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...