Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, drister meg til å legge dette ut her, er så stille på utstyrsguiden. :-)

Har lyst på ei dash stelleveske, og såvidt jeg kan se, er det billigste å kjøpe den på kiwikids. Har ikke bestilt fra utlandet før, hva kommer i tillegg til den prisen jeg får oppgitt? Prisen er 65 USD.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe vogn fra babyjungle, men ser at jeg ikke sparer noe særlig på det. Er det samme tilfelle for veska?

Ser det er mange her som er erfarne "importører", noen som kan hjelpe meg? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137856783-skip-hop-stelleveske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har to "alternativer":

Nr 1, den "hvite": Ettersom vareverdien er over 200,- NOK betaler du norsk moms (25%) av vareverdien pluss frakt. (Dvs at hvis veska koster 65 usd og frakten er 25 usd så betaler du 25% moms av 90 usd) Du betaler også ca 100,- i fortollingsgebyr til posten.

Nr 2, den litt "grå": Du får de til å skrive på fakturaen at vesken koster under 200,- NOK (ca 50 usd) så slipper du å betale moms når pakka kommer til norge og det blir ikke noe fortollingsgebyr...

De har deluxe utgaven på kiwikids også, bestilte en ny farge, blossom deluxe. Syns den var fin! :-)

De har 7 % memorial rabatt idag, så sparer litt ihvertfall, blir spennende å se hva prisen blir til slutt.

Tusen takk for svar! Nå skal jeg vente på pakken. :-D

• 3 uker senere...

Annonse

Fikk stelleveska i posten idag. Ser kjempefin ut! Med blomster og greier. :-)

Selgeren har skrevet GIFT på lappen utenpå pakken, og en verdi 30 USD. Uten at jeg ba om noe som helst! :-D Så veska med frakt kom på 81,21 USD, altså 425 norske kroner. Helt greit for meg, ser at Lilleprinsen selger dem for 799 pluss frakt.

Og dette er den nye deluxe-utgaven. Er FORNØYD!!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...