Gå til innhold

Burde vi avbestille Bulgaria-ferien? Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Hei'! :o)

Jeg og samboeren bestillte en sydentur (før jeg ble gravid) i sommer. En uke, 22 juli, til Bulgaria. Skal ha en avslappende uke på et herlig hotell, Blue Star Majestic. Jeg er da 4 mnder på vei. Burde jeg avbestille? Er redd for at det skader den lille i magen min på flyet. Har forsatt sjans til å avbestille frem til 11 juni...

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ikke ville gjort det pga. bakteriene de har dær nede er jo ikke vi i norge vant til, det er jo uansett hvor man reiser til i u-land så lenge man er gravid, men det er bare min mening, man gjør jo som man selv vil.. men jeg hadde ikke tatt sjangsen... men det er du som bestemmer dette selv, kanskje du burde spørre lege om det...

Jeg hadde reist! å fly er ikke farlig så tidlig i svangerskapet, og flyturen er heller ikke så lang, så det skal du ikke tenke på (om du ikke har fått forbud mot å fly fra legen da)

Det som er viktig når du er i utlandet er å tenke hygiene hele tiden. Ha med det antibakterielle sevietter hvor du enn går, og vær enda mere obs på hva du spiser der enn det du gjør hjemme. Unngå frukt og salat, kjøttet må gjennomstekes osv.

Er også greit å ikke bli altfor opphetet i sola, men det løser du lett med en parasol!

Jeg hadde uten tvil reist. Var i London da jeg var 8 uker på vei!Og det gikk veldig fint! Tenk positivt og kos deg med ferie!

Snakk med legen din, så får du helt sikkert flere råd!

Tankefull85; jeg vil vel kanskje ikke kalle Bulgaria et u-land, men.... Høres ut som det er kjempeskummelt å dra utenfor landegrensene. Jeg ville dratt! Tenker på å bestille en tur til utlandet rett etter sommeren, men jeg tror det blir til en storby. God tur!

Reiser til tyrkia på søndag. Har vært veldig fram og tilbake om jeg vil reise. men har funnet ut at jeg reiser. Kjenner mange som har vært i "syden" og thailand gravid. har gått helt fint. Bare pass på mat, hygiene, drikk masse vann og ikke bli overopphetet+ jeg har lest en skal være forsiktig med huden pga en blir lettere brun og kan få pigmentflekker. Legen min sa bare reis.

God ferie!

Annonse

Hei

Ser ikke på dette som et stort problem så lenge du er i fin form. Jeg har allrede vært i fly 2 ganger siden jeg ble gravid, den ene turen gikk til Singapore(12,5 t fra Amsterdam) og det gikk helt fint. Jeg har allerede planlagt 5 flyturer til i sommer, litt jobb litt ferie. Er ikke bekymret for dette.

Det jeg vil gi av råd er å være forsiktig med hva du putter i munnen når du er i utlandet, vær kresen når det gjelder restauranter. Sørg for at maten er gjennomstekt og rykende varm. Velg heller kokte grønnsaker enn salat osv. Drikk mye vann i varmen.

Ønsker deg en flott ferie:-) Dette året blir jo siste anledning til en romantisk tomannsferie på en stund:-)

Tuuusen takk for mange gode råd! :o) Dere er så greie! ;o) Ja skal selvfølgelig være ekstra nøye med hygienen, og som du sier tiger79, vi trenger en siste romantisk ferie for 2, før vi blir 3! :o) Tror jeg tar sjansen jeg da! :o)

gleder.meg: dere er snar med å svare negativt, jeg sa at JEG ville ikke gjort det... det er MEG det, hva andre gjør spiller ingen trille for meg... bare svarte på hva jeg synes om meg selv. forkorta u med UTlandet, for det er utlandet :)

ja for all del god tur til alle som vil reise, jeg dømmer ikke dere, selv om jeg selv ikke ville gjort det, det kun pga. over nervøs, pga. SA. for 1 å et halvt år siden , så jeg kommer til å være ganske over forsiktig med alt til jeg kan slappe av litt mere etterhvert

jeg kom hjem fra spania på søndag og drar til mallorca i juli. snakket med legen før spania og det er ingen fare. bare pass på hva du spiser. ikke spis salat og spis bare gjennomstekt kjøtt. Lykke til og kos deg på ferie.

var i bulgaria, sunny beach 2006 når jeg var 11-12 uker på vei. bare å tenke hygiene det. Men for meg var det nedtur pga jeg var i så dårlig form.. også var sunny beach et elendig sted! ;)

Men hvor i bulgaria skal dere da? ;)

( ps, du får kjøpt sånn hånddesinfeksjon som man kan ta på henda... det er egentlig lurt.. for da kan du ta sånn før du spiser o.l.. toaletter og lignende er heller ikke så fristende der nede.. også får man utdelt papir før man går inn på doen.. kan være greit å ha med litt ekstra papir i veska..)

Jeg har alltid med meg sånn hånddesineksjon i veska uansett hvor jeg reiser. Og jeg har vert i Sunny Beach før, og det er så absoulutt ikke elendig. Er en grunn til at turistene stomer tilbake der gang på gang, som jeg! ;o) Men ulike syn! :o) Var i Egypt - Hurghada ifjor.. Det var ikke gøy, men ingenting er elendig! :o)

Annonse

Dra på ferien du! Jeg har vært der riktig nok var jeg der i høst, da det ikke var helt villt der... Jeg reiste med jenta mi på 5 måneder... og det gikk kjempe fint.

Hotellet dere skal bo på er fint og det ligger noen meter unnadet værste bråket...

Å fly når man er 4 måneder på vei er stort sett helt greit... Ville egentlig bekymret meg mer for varmen... For kroppstempraturen vår stiger jo når man blir gravid--- Så det kan bli varmt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...