Gå til innhold

Scampi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan spise scampi under graviditeten?? Vil være på den sikre siden!

Fortsetter under...

Skrevet

tror ikke det anbefales, i likhet med reker.

Skrevet

Reker er da ingen problem å spise. Det er under amming det anbefales å være forsiktig med reker.

Kan ikke huske å ha sett noen advarsler mot scampi heller. Men sjekk på: http://matportalen.no/Emner/Gravide

Skrevet

Trodde at reker var safe! Har funnet flere plasser hvor det står at reker er trygt å spise, deriblant i siste utgave av magasinet Gravid. Scampi derimot har jeg ikke funnet noe spesifikt om...

Skrevet

så bra at reker er ok å spise. Jeg fikk høre at gravide skulle holde seg unna reker, og såg for meg at det kom til å bli en lang sommer uten. hehe :)

Skrevet

Ok. Takk skal dere ha:) Tror likevel at jeg avventer den scampien til jeg vet mer..

Annonse

Skrevet

Jeg har ikke hørt no om at man skal holde seg unna reker/scampi når man er gravid.. jeg ELSKER scampi og spiser det ca 1 gang i uka.. det har jeg gjort hele tiden.. og jeg er fortsatt gravid, lillegutten min har det fortsatt bra og jeg har ingen plager..

kan virkelig ikke fortså hvorfor man skal holde seg unna god mat når man er gravid. kan jo ikke bare sette livet på hylla og spise det legene anbefaler.. bestem litt selv jenter.. ;)

som legen min sier: du merker hvis det er en spesiell matvare ungen ikke liker.. og da holder du deg unna den varen. ;)

Skrevet

GUD, jeg blir så lei av at folk kommer med feilinformasjon her inne! Folk går jo og sier at reker skal man IKKE spise, smøreost fra Tine er helt krise, får du i deg NOE utover tørt brød med smør er det faaaaaaarlig!

Såh, dagens utblåsning.

Du kan helt fint spise scampi. Se forøvrig matportalen.no for flere tips ang hva du kan/bør/bør ikke spise, så slipper du all feilinfoen fra folk her inne ;)

Skrevet

man kan helt fint spise scampi...forgje gang jeg gikk gravid spurte jeg både jordmor og lege ang reke, scampi og sushi, alt går greit å spise bortsett fra tunfisk sushi:) så kos deg med scampi det skal jeg:)....noe må vi jo spise og kose oss med!!

Skrevet

Takk:) Kanskje jeg satser på scampi likevel da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...