Gå til innhold

Føler ingen glede...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble mamma for snart 4 uker siden, og føler meg bare helt flat i humøret... greier ikke glede meg skikkelig over at jeg har blitt mor, og synes det meste er slitsomt. Vesla plages med noe luft i magen og er ofte utrolig, spesielt om natta. Vi sover dårlig alle sammen, og dette tærer også på humøret. Når vesla mi skriker, vil jeg bare gi henne til pappan og forlate rommet. Jeg føler meg maktesløs og blir samtidig sinna fordi jeg ikke kan forstå barnet mitt, og fordi hun ikke går til ro.

Ofte når jeg sitter alene og dagdrømmer, tenker jeg tilbake på tiden før jeg ble gravid. Jeg vet at jeg aldri vil få denne tiden tilbake, noe som i og for seg er ok, men panikken som oppstår til tider når jeg innser at jeg faktisk har et barn er overveldende. Jeg ser for meg alt mulig og blir skikkelig lei meg/deprimert. Jeg er livredd for at jeg aldri skal få et sterkt bånd til barnet mitt, og at det bare blir en "klamp om foten" i mange, mange år. Ja, for alltid..

Hun er en nydelig baby, men hvorfor får jeg ikke denne morsfølelsen alle snakker om? Jeg føler meg som en grusom og slem person. Jeg skammer meg enormt over å ikke kunne føle lykken jeg trodde ville komme umiddelbart.. :(

Noen som har oppmuntrende ord, eller som er i nogenlunde samme situasjon..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjære deg.

Jeg hadde det også sånn etter at jeg fikk min sønn som i dag er 4 år. I dag er han det mest verdifulle jeg har. Skjønner godt at du sliter med samvittigheten. Det gjorde jeg også, men sakte, men sikkert gikk det bedre.Jeg kjente at jeg ville være sammen med han, kose med han, snakke med han. Tenk- det første smilet jeg fikk. Da satt jeg og gråt. Det var første gangen jeg kjente på ordentlig hvor glad jeg var i han. Etter den dagen snudde det for meg. Men husk at du er ikke alene. Ta kontakt med jordmor. De kan hjelpe deg. Håper du snart kan få lov å kjenne den gode følelsen det er å få være mor. Og husk- for ditt barn er du VERDENS BESTE MOR!!!

Skrevet

Hei du.

Har ikke vært borti det samme som deg, men kan tenke meg at det er en helt fryktelig følelse. Dette er vel noe som går over for de fleste etterhvert. Men frem til da burde du søke støtte hos jordmor, venner og familie.

Syns du allerede har fått et kjempe fint svar her. Er enig i at for ungen din, er du den beste mammaen i verden. Håper du kommer dit at du selv føler det snart og. :)

Skrevet

Hei

Hi her.. er bare 4 dager siden jeg skrev dette innlegget her oppe, og ting blir egentlig bare verre og verre :( Jeg har tatt kontakt med helsevesen og venter nå på å få time hos psykolog.. er så vanskelig å snakke om tilstanden min med andre. Alle forventer jo at jeg skal være overlykkelig, og at "Det er vel kjempekos å være mamma?" og så videre.. Jeg skammer meg så utrolig mye for tankene og følelsene mine..

Blir lett sinna/frustrert på de andre i familien, og har omtrent ingen tålmodighet når barnet mitt gråter, ikke vil sove m.m

Jeg tenkte noen ganger da jeg var gravid at "Tenk om jeg ikke blir glad i barnet mitt, eller klarer å binde meg til det".. og nå føler jeg at det er akkurat det som skjer. Jeg er glad i henne, men hvor er den "forelska følelsen" alle snakker om??

Jeg er som sagt utrolig lei meg for hele situasjonen, ville bare få skrevet det ned og få det ut noen sted..

Skrevet

Jeg kjenner sååå godt igjen de følelsene dine! Kjempeflott at du har søkt hjelp, og at du får kommet igang såpass tidlig. Det er viktig. Håper du får en flink psykolog. Selv fikk jeg en som ikke hadde vært borti fødselsdep tror jeg. Alt ble hvertfall myyye bedre da jeg kom i kontakt med barne og familieteamet. De kan sine saker. =)

Jeg har hatt null lunte med jenta mi. Hatet henne når ho skrek osv osv...

Ting har blitt bedre. Nå er ho 1,5år, og fortsatt mangler litt følelser, men vi får hjelp.

Skrevet

Dette innlegget var fryktelig rart å lese.. For det er akkurat som at jeg skulle skrevet det selv.. Kjenner meg så forferdelig igjen.. Min datter er snart 2 måneder og jeg lengter sånn etter denne forelska følelsen du sier.. Føler meg selv som en grusom person.. Dette er heller ikke noe noen vet.. Har ikke fått til å si noe til familie og venner. Det gjør ting veldig tungt, men føler alle forventer at jeg har det som alle andre og klarer dette helt fint.. Dagene mine er skikkelig tunge og gleder meg bare til det har gådd enda noen måneder og kanskje ting er blitt bedre..

Skrevet

Hei Kjære dere

Det finnes hjelp for det dere går igjennom. Det er forskjellige måter å løsa slike situasjoner på :-)

Samtale terapi

Psykolog

Livsveiledning & Healing

Det snakkes ikke mye om healing- Vad er det egentlig?

Healing betyr å gjøre hel.

Det betyr at den som tar emot healing - får hjelp til å heale gamle sår, reparere vonde minner og allt det du er klar for å gi slipp på som du Nå ikke trenger bære lenger.

Healing er En trygg og meget god måte å bearbeide sin barndom , og alle tidligere ubehagelige/vonde opplevelser. D

Det som skjer er at du får "kvittet" deg med mye gammelt "bagage" og får mer plass i deg selv til den du er. Du får gradvis mer overskudd, mer livsglede, økt forståelse for hvem du virkelig er og hvordan du kan få nok energi i hverdagen.

Du lærer å elske deg selv på nytt, du får økt selvtillit og klarer å se på livet med et glimt i øyet =)

Når vi lærer å elske oss selv på nytt - kan vi elske vårt barn, vår mann, vår neste =)

Du fortjener å komme ut av ditt tilstand - du kan klare det - se på løsninger med nye øyne. Vær åpen for å ta emot hjelp fra helhetsbehandlere med fokus på gravide.

Hvis du er intressert- ta kontakt for mer info

En riktigt varm klem til dere alle

V =)

Skrevet

dette er som om du har skrevet mine tanker og følelser anonym,helt sykt å lese det her,jeg sliter med akkurat det samme med lillebror,han er nå 14mnd og jeg har først nå tatt kontakt med jordmor,venter på fødselsjournalen skal komme for å gå gjennom den,tatt masse blodprøver for å utelukke det medisinske,og alt ser fint ut med dem.

hvordan går det med deg,håper det går bedre,vil gjerne høre hvordan det går.

omså kan du sende meg en PM og fortelle hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...