Artemis*på overtid* Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er totalt forvirret- og synes mange av vognene er fine, men hvilken skal jeg velge? Store hjul? Tre hjul? Høye? Lave? Hmm... ante ikke det var så mye å tenke på! Har kommet frem til at duo eller kombi kan være noe for meg, men hvilket merke? Noen som har bestemt seg, eller har gode erfaringer?
LegallyBlond Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Er utrolig vanskelig å anbefale en vogn uten å vite noen om hvem som skal bruke den og bruksområde. Så spør deg noen spm: -Er du høy eller lav? -Skal du ha vognen mye inn og ut av bil? -Har du noen ide om str. på babyen, enten unger tidligere eller om ungene i familien vanligvis er små eller store? - Hvor kommer du til å bruke den mest? Asfalt og shopping, eller mye terreng? - Har plass til en stor vogn, eller bør den være liten? - Trenger du å bære bagen mye? - er det viktig at vognen er lett? Da er det lettere å anbefale en som kan passe for deg. Noen elsker den lille, nette bugabooen sin med små hjul mens andre er mest fornøyd med en svær simo =)
Aprilnuske Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har valgt bugaboo cameleon fordi den er lett i vekt bare 9 kg. Den er stødig med 4 hjul men har små beveglige forhjul som svinger like lett som 3 hjulingene. Vinter hjul kan settes på om det trengs når det er mye snø. Da blir vognen som en 4 hjuling med faste hjul. Den har stor bag (en av de største på markedet) og sitte del følger også med som man bytter til når babyen er større og vil opp å se. Denne er ergonomisk riktig bygd opp for barnet. Vognen er altså en duo vogn. Sittedelen er vendbar så barnet kan sitte både med og mot kjøreretningen. Styret har teleskopstang regulering og kan også vendes over hvis man vil endre kjøreretning på barnet raskt. Vognen har masse praktisk ekstrautstyr som kan kjøpes i tilegg om man ønsker det. Den kommer i masse forskjellige farger som man kan kombinere evt. kjøpe flere trekk og bytte på med hvis man ønsker det. Det er sikkert mer også men tror jeg har med mye av det viktigste her. Den er absolutt vert å ta en titt på.
Eline på vei med nummer to Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Vi har foreløpig Teutonia Prestige med fashionbag (duovogn) som favoritt - ønsker en stødig vogn med fire hjul, som er solid nok til å holde til neste baby også... Den virker solid, er ikke for lav (synes mange vogner er så utrolige lave), har vendbart styre som er høydejusterbart, solide hjul (vi kommer til å bruke vogn på astfalt og grusvei - til shopping har man sjal/mei tai ell), den er forholdsvis lett, ikke så stor når den er slått sammen, romslig handlekurv, masse ekstrautstyr osv. Om det blir den vet jeg ikke, vi har enda noen måneder på å tenke oss om på før vi må handle så vi kommer ikke til å ta noen avgjørelse riktig enda.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Viktig for meg at vognen var vendbar og god å trille på tur med. Vi ville også ha en litt tradisjonell og stabil vogn, men ikke for stor og tung. Nå står det melleom teutonia prestige eller brio happy.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 jeg har teutonia prestige. kjempefornøyd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå